П`ятниця, 29.03.2024, 10:55
Відділ освіти Тростянецької РДА Сумської області
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Районні заходи [61]
Носії ППД [4]
Обласні заходи [9]
Особистості [2]
Методичні матеріали [1]
Заклади

Тростянецька СШ №1

Тростянецька СШ №2

Тростянецька СШ №3

Тростянецька ЗОШ №4

Тростянецька СШ №5

Білківський НВК

Боромлянський НВК

Буймерська ЗОШ

Гребениківська ЗОШ

Жигайлівська ЗОШ

Кам'янський НВК

Новгородська ЗОШ

Дернівський НВК

Смородинський НВК

Станівська ЗОШ

Полянський НВК

Люджанський НВК

Боромлянський ДНЗ "Пролісок"

Микитівський ДНЗ "Червона шапочка"

Станівський ДНЗ "Зірочка"

Буймерський ДНЗ "Ромашка"

Жигайлівський ДНЗ "Берізка"

Гребениківський ДНЗ "Сонечко"

КПНЗ ТРР "Палац дітай та юнацтва"

Головна » Статті » Районні заходи

Шкільне здоров'я – інвестиція в майбутнє країни і в якість його людей

ВПРОВАДЖУЄМО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ!

26 вересня 2012 року на базі Тростянецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 відбувся семінар-практикум директорів загальноосвітніх навчальних закладів з проблеми «Реалізація принципів здоров’язбереження у діяльності педагогічного колективу загальноосвітнього навчального закладу». Участь у роботі семінару-практикуму взяли голова Тростянецької районної державної адміністрації Шишканов А.П., голова Тростянецької районної ради Олійник О.М., заступник голови Тростянецької районної державної адміністрації Роженко П.П., голова Тростянецького районного профспілкового комітету працівників освіти і науки Соломахіна В.О., начальник відділу освіти Новак Н.Л., працівники районного методичного кабінету та керівники шкіл.

Останніми роками поняття «здоров’язбережувальні технології» досить часто зустрічається в педагогічній літе¬ратурі у самих різних контекстах. Причини цього різноманітні: високий рівень захворюваності та порушення стану здоров’я школярів, стурбованість суспільства проблемами збереження здоров’я учнів у процесі навчання, зна¬чне зростання інформаційних навантажень на дитину, сучасні вимоги до якості освіти і т.п. Здоров’я дитини, її соціально-психологічна адаптація, нормальне зростання і розвиток багато в чому визначаються середовищем, у якому вона живе. Отже, невипадково увага директорів загальноосвітніх навчальних закладів була зосереджена на впровадженні здоров’язбережувальних технологій, які сприяють ви-рішенню проблем збереження та зміцнення здоров’я школярів у сучасних умовах освітнього просто¬ру.

З теоретичним аспектом проблеми впровадження освітньої технології педагогіки здоров'язбереження ознайомила керівників шкіл завідувачка районного методичного кабінету Волочаєва Л.А.

Директор Тростянецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Заїка О.М. представила досвід управлінської діяльності зі створення в навчальному закладі освітнього середовища Школи сприяння здоров’ю, ознайомила колег зі змістом роботи педагогічного колективу щодо реалізації науково-методичної теми «Формування здоров’язберігаючих компетентностей школярів».

Заступник директора з виховної роботи Влезько О.М. провела огляд виставки «Бути здоровим – престижно, модно, корисно». Експозиції виставки розкрили напрямки діяльності педагогічного колективу щодо впровадження здоров’язбережувальних технологій (матеріали контрольно-аналітичної діяльності адміністрації школи, фізкультурно-оздоровчої та профілактичної роботи, декади педагогічної майстерності тощо).

Учасники семінару відвідали ряд відкритих навчально-виховних заходів:

  • урок географії у 6 класі з теми «Освоєння полярних широт. Міжнародні дослідження Землі ХХ на початку ХХІ ст. Вітчизняні вчені-географи» (учитель вищої категорії, старший учитель Лустенко Т.В.) Під час розкриття суті й особливостей освоєння полярних широт та географічних досліджень вчитель переконала учнів у головному – для досягнення поставленої мети кожній людині потрібна сила духу, мужність, міцне здоров’я. В організації уроку вчитель продемонструвала використання здоров’язбережувальних та інформаційно-комунікаційних технологій, фронтальних, індивідуальних та групових форм роботи, дослідницько-пошукового методу.
  • урок основ здоров’я у 2 класі з теми «Режим дня. Ознаки втоми. Вчимося і відпочиваємо. Практична робота «Організація куточка відпочинку в класі та вдома» (вчитель вищої категорії Півень Н.О.). Засобами бесіди, розповіді з мультимедійним супроводом, читання тексту підручника, використовуючи прийоми «Незнайко», «ланцюжок», гру з сюжетними малюнками вчитель доступно і зрозуміло доніс до учнів роль розпорядку дня для збереження і зміцнення свого здоров’я, навчив дітей самостійно визначати в себе ознаки втоми, організовувати свою працю і відпочинок, правильно облаштовувати куточок відпочинку в класі та вдома. На уроці використані здоров’язбережувальні технології – вправи для зняття втоми : «Злови зайчика» (лазерна ручка), «Письмо в повітрі», «Метелик», «Лебідь» (з використанням «килимків здоров’я»);
  • урок російської мови у 8 класі з теми «Простое и сложное предложение» (учитель вищої категорії, старший учитель Люлько Т.І.). Учителем під час проведення уроку були використані інформаційно-комунікаційні технології, прийоми здоров’язбереження – фізкультхвилинка (вправи для очей), релаксація (прослуховування творів П.Чайковського). З валеологічної точки зору були вдало підібрані вислови видатних людей, афоризми, вправи, які допомогли реалізувати виховну мету уроку – формування здорового способу життя;
  • виховний захід – ток-шоу «Перехрестя думок» для учнів 9-11 класів з теми «Моральні цінності та життєві пріоритети в сучасному суспільстві» (учителі етики Михайленко Т.М., художньої культури Корнєєва Т.В., практичний психолог Зіненко М.В.). Метою даного заходу, проведеного у нетрадиційній формі, було навчити учнів вирізняти істинні та хибні цілі в житті, сприймати людей такими, якими вони є, виховувати доброту, чесність, порядність, розвивати вміння мислити, сприяти адаптації школярів до умов сучасного суспільства, закріпити уявлення учнів про моральні цінності людини, серед яких такі поняття, як сенс життя. Учителями були використані інтерактивні (групові форми роботи, рольова гра) та інформаційно-комунікаційні технології (мультимедійні презентації), технологія розвитку критичного мислення.

Підбиваючи підсумки роботи семінару його учасники висловили подяку педагогічному колективу Тростянецької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 за змістовний практичний показ напрямків впровадження здоров’язбережувальних технологій в навчально-виховний процес, діяльності зі створення освітнього середовища Школи сприяння здоров’ю, окреслили основні завдання школи щодо виховання людини в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточення як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності

Волочаєва Лариса Анатоліївна,
завідувачка районного методичного кабінету

Матеріали семінару:

Категорія: Районні заходи | Додав: Methodist (03.10.2012)
Переглядів: 869 | Рейтинг: 0.0/0
План роботи РМК

Пошук
Адміністратор сайту Хомюк Сергій Сергійович (sergeyhomyk@gmail.com)