Неділя, 28.04.2024, 08:51
Відділ освіти Тростянецької РДА Сумської області
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Районні заходи [61]
Носії ППД [4]
Обласні заходи [9]
Особистості [2]
Методичні матеріали [1]
Заклади

Тростянецька СШ №1

Тростянецька СШ №2

Тростянецька СШ №3

Тростянецька ЗОШ №4

Тростянецька СШ №5

Білківський НВК

Боромлянський НВК

Буймерська ЗОШ

Гребениківська ЗОШ

Жигайлівська ЗОШ

Кам'янський НВК

Новгородська ЗОШ

Дернівський НВК

Смородинський НВК

Станівська ЗОШ

Полянський НВК

Люджанський НВК

Боромлянський ДНЗ "Пролісок"

Микитівський ДНЗ "Червона шапочка"

Станівський ДНЗ "Зірочка"

Буймерський ДНЗ "Ромашка"

Жигайлівський ДНЗ "Берізка"

Гребениківський ДНЗ "Сонечко"

КПНЗ ТРР "Палац дітай та юнацтва"

Головна » Статті » Районні заходи

Формування навчальних компетентностей учнів через особистісно зорієнтований підхід на уроках української мови та літератури

23 березня 2012 року Тростянецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 3 гостинно розчинила двері для вчителів української мови та літератури, які зібралися на районний семінар-діалог «Формування навчальних компетентностей учнів через особистісно зорієнтований підхід на уроках української мови та літератури». Директор освітньої установи Лампак Лариса Іванівна ознайомила присутніх зі специфікою роботи школи, кадровим складом учителів-філологів, розповіла про здобутки здібної, обдарованої молоді.

На уроці української мови в 7-А класі учні узагальнили і систематизували вивчений матеріал про прислівник. Виховним лейтмотивом навчального заняття стали поетичні рядки А. Потапової

Світ прекрасний навколо тебе –
Сонце ясне і синє небо,
Птахи і звірі, гори і ріки –
Нехай він буде таким навіки!
Нехай людина добро приносить –

Учитель Євдокимова Наталія Миколаївна розпочала урок з мотивації навчальної діяльності: «Кожна людина ставить перед собою певну мету і крок за кроком намагається її досягти, бо це покращить її життя, побут, вона стане кваліфікованим фахівцем. Ми з вами теж на кожному уроці ставимо навчальні завдання, щоб сходинка за сходинкою здобувати глибокі знання, які роблять нас грамотнішими і розумнішими».

Учні удосконалили навички правильного слововживання та написання прислівників, редагування речень (вправа «Відчуй себе вчителем»), працювали з тестовими завданнями. Під час дослідження-відновлення школярі визначили, з якими частинами мови вживаються прислівники. Соціокультурна змістова лінія реалізована в колективній роботі з текстом відповідної тематики. Захищаючи здобуті знання, діти доводили чи спростовували тези: «Слова найкраще і ранком не можуть бути прислівниками, бо слово найкраще – прикметник, а слово ранком – іменник в орудному відмінку. Чи згодні ви з цим?», «У реченнях «Сказати добре слово» і «Доброму скрізь добре», у слові добре е є закінченням. Чи правильне це твердження?» Пожвавлення викликало завдання на розвиток логічного мислення та кмітливість: «Назвати п’ять днів тижня, не використовуючи при цьому ні чисел, ні назв днів». На завершення була використана вправа з ключем, правильність виконання якої підтвердив вислів: «Роби добрі справи».

Урок української літератури в 7-Б класі «Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник» Своякова Катерина Володимирівна побудувала за технологією групової навчальної діяльності. Групи «Дослідники» та «Бібліографи» підготували презентації про результати дослідження життєвого і творчого шляху поета. Разом із групою «Мелодика» учні поринули в неповторний світ «Пісні про рушник» у виконанні О. Таранця (відеозапис із кінофільму О. Мішуріна «Літа молодії»). Група «Вишиванка» розповіла про символіку українського рушника.

Учителем використано різноманітні методи та прийоми роботи: інтерв’ю, сенкан, «Доміно», асоціативний кущ, пейзажний етюд, есе.

Нетрадиційним було й оцінювання учнівської роботи на уроці: діти отримали картки з балами «1», «2», «3» та елемент узору вишиванки. Підсумовуючи свою роботу, кожен склав власний узор навчальних досягнень. А для всіх прозвучали напутні слова:

Шануйте, друзі, рушники,
Квітчайте ними свою хату –
То обереги від біди.
Шануйте ті, що дала мати,
Готуйте дітям з чистої роси.
Щоб легко їм в житті здолати
Похмурі та скрутні часи,
Шануйте, друзі, рушники!

Пріоритетним напрямком роботи філологів Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 завжди була і є інтеграція навчальних предметів базового компонента. Це ще раз підтвердила літературно-музична композиція «Сонце української музики», присвячена 170-річчю від дня народження Миколи Віталійовича Лисенка, українського композитора, піаніста, диригента, педагога.

Ведучі свята – Громак Анатолій (10-А клас), Говтва Ірина (10-Б клас), Морозов Денис (9-А клас), Рибальська Катерина (11-Б клас) – захоплено розповідали про засновника національної музично-творчої школи, основоположника української класичної музики.

Учні ознайомилися з біографією М.Лисенка, дослідили зв’язок між його творчістю та мистецькою діяльністю українських письменників і поетів: І. Котляревського, Т. Шевченка, І. Франка, Лесі Українки, М. Гоголя, Дніпрової Чайки.

Учасникам заходу представили цікавий літературознавчий, музичний, творчий матеріал: мультимедійну презентацію мистецької діяльності М. Лисенка; відеоряд, що супроводжував інсценізацію уривків опер «Коза-дереза» (Дніпрової Чайки), «Наталка Полтавка» (І. Котляревського), фільму-опери «Тарас Бульба» (М. Гоголя). Звучали пісні на слова Т. Шевченка, І. Франка у музичному оформленні М. Лисенка.

Дітям завжди цікаво випробувати себе в інсценізаціях відомих з дитинства творів. Їх героїв вони знають змалку, безліч разів перечитуючи улюблені казки.

Найменші школярі виявили неабиякі акторські здібності. Якою лагідною і разом із тим хитрою, підступною виявилася Лисичка-Сестричка у виконанні Савченко Світлани з 4-А класу!

Четвертокласники Вінніков Едуард (у ролі Діда) та Лободюк Любов (у ролі Кізочки) нагадали добре відомий усім сюжет опери «Коза-дереза».

Творчим подвигом вважають сучасники впорядкування М. Лисенком музики до «Наталки Полтавки» І. Котляревського. Митець розкрив усі виразні можливості народної пісні, виніс її на велику оперну сцену, звідки вона зазвучала у високопрофесійній художній обробці.

На біс сприйняли глядачі пісню «Віють вітри» та діалог Наталки Полтавки (Козакевич Яна, 9-В клас) і возного Тетерваковського (Калашник Антон, 11-А клас) із п’єси І. Котляревського «Наталка Полтавка».

Завершуючи літературно-музичне свято, керівник шкільного методичного об’єднання вчителів-філологів Пасікун Оксана Іванівна зазначила: «Сьогодні ми представили дослідницько-пошукову роботу учнів, що стосується лише кількох геніїв українського мистецтва, але на цьому не ставимо крапку. Бо ми, нащадки великого і мужнього народу, повинні духовно розвиватися, зростати і продовжувати традиції».

На семінарі було підбито підсумки участі школярів району в ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури (із чотирьох учасників троє посіли ІІІ-і місця), Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник» (510 учасників), Всеукраїнському конкурсі з українознавства «Патріот» (226 учасників); відзначено вчителів, які взяли участь у Всеукраїнському конкурсі на кращий конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2011-2012 навчальному році: Куделя Н.О., Смородинський НВК; Столяренко Л.М., Тростянецька ЗОШ № 4; Пасікун В.М., Полянський НВК; Отрохова О.П., Ницахська ЗОШ; Овчаренко Л.М. та Замула Я.В., Тростянецька СШ № 1; Пасікун О.І., Тростянецька СШ № 3; Дробітько О.В., Станівська ЗОШ; Гієнко В.А., Буймерська ЗОШ; Басова Н.В., Дернівський НВК.

Шабельник Н.В., методист з навчальних предметів
районного методичного кабінету

Категорія: Районні заходи | Додав: Methodist (30.03.2012)
Переглядів: 2025 | Рейтинг: 0.0/0
План роботи РМК

Пошук
Адміністратор сайту Хомюк Сергій Сергійович (sergeyhomyk@gmail.com)