17 лютого 2012 року вчителі світової літератури, російської мови та літератури завітали до Боромлянського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Тростянецької районної ради, на базі якого відбувся районний семінар-практикум з теми «Упровадження компетентнісно зорієнтованого підходу до навчання засобами міжпредметних зв’язків на уроках світової літератури та англійської мови».
У теоретичній частині семінару керівник динамічної групи, учитель світової літератури Тростянецької СШ І-ІІІ ступенів № 2 Валентина Сергіївна Бєлокопитова, окреслила напрямки міжпредметних зв’язків у навчальній та позакласній діяльності педагогів, підбила підсумки участі школярів у ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури. Керівник районного методичного об’єднання Валентина Володимирівна Бабич визначила завдання щодо розвитку творчого потенціалу учнівської молоді, зокрема наголосила на активній участі учнів району у Міжнародній петербурзькій олімпіаді з російської мови та культури, Всеукраїнському конкурсі творчих робіт «Вічні образи», Всеукраїнському конкурсі з російської мови «Лукоморье».
Олександр Васильович Литвин – учитель світової літератури, англійської мови Боромлянського НВК – та його учні на уроці в 10 класі «Волт Вітмен – американський поет-новатор. Збірка «Листя трави», її провідні теми та ідеї» намагалися знайти відповіді на філософські питання: «Для чого народжується людина?», «Для чого вона прийшла у цей світ?» На занятті звучали твори письменника мовою оригіналу, здійснювався аналіз їх перекладів. Плідний результат мала робота в групах: учні узагальнили відомості про різні етапи творчого шляху Волта Вітмена. Літературно обдарованих школярів творчість американського письменника надихнула на створення авторських поезій про постать «доброго сивого поета».
Людмила Анатоліївна Новгородська запропонувала шестикласникам інтелектуальну гру «Наші ювіляри». Команда «Леді» змагалася з командою «Джентльмени» у знанні життєпису та творчості англійських письменників Чарльза Діккенса і Даніеля Дефо протягом чотирьох турів: «Містер Боз», «Островитянин», «Магія чисел», «Ключове слово». До складу журі, крім учнів класу, запросили вчителя світової літератури Тростянецької СШ І-ІІІ ступенів № 2 Валентину Сергіївну Бєлокопитову. Із перевагою у півбала перемогла команда дівчат «Леді»; хлопці, як і належить, виявилися справжніми джентльменами.
«Кажуть, що в кожної людини є на небі своя зірка… Зірка, під якою вона народилася, яка супроводжує її все життя й визначає долю…» – такими словами розпочалося засідання літературної вітальні за творчістю Бориса Пастернака. Під керівництвом Лариси Анатоліївни Колодяжної старшокласники заглибились у творчість Пастернака-перекладача, відзначили його майстерність у перекладі творів В. Шекспіра, Р. М. Рільке, Й. В. Гете.
Англійською та російською мовами звучали сонети В. Шекспіра, поезії Р. М. Рільке та В. Гете. Учні визначили важливі риси перекладацької манери Б. Пастернака: аналітичність, масштабність, метафоричність мови, динамічність дієслів та метафор, «картинність зображення», широке використання звукопису. Для школярів прозвучали напутні слова Б. Пастернака:
…надо жить без самозванства,
Так жить, чтобы в конце концов
Привлечь к себе любовь пространства,
Услышать будущего зов.
«Скільки ти знаєш мов – стільки разів ти людина» – у незаперечності цього постулату вже вкотре переконалися і вчителі, і учні. Сьогодні неможливо уявити навчальне заняття, позакласний захід без взаємопроникнення суміжних предметів гуманітарного й естетичного циклів. Така координація дозволяє уникнути дублювання змісту навчального матеріалу та сприяє формуванню в учнів цілісної картини світу, «розсипаної» в мозаїці шкільних навчальних дисциплін.