Неділя, 12.05.2024, 16:30
Відділ освіти Тростянецької РДА Сумської області
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Календар
«  Жовтень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Заклади

Тростянецька СШ №1

Тростянецька СШ №2

Тростянецька СШ №3

Тростянецька ЗОШ №4

Тростянецька СШ №5

Білківський НВК

Боромлянський НВК

Буймерська ЗОШ

Гребениківська ЗОШ

Жигайлівська ЗОШ

Кам'янський НВК

Новгородська ЗОШ

Дернівський НВК

Смородинський НВК

Станівська ЗОШ

Полянський НВК

Люджанський НВК

Боромлянський ДНЗ "Пролісок"

Микитівський ДНЗ "Червона шапочка"

Станівський ДНЗ "Зірочка"

Буймерський ДНЗ "Ромашка"

Жигайлівський ДНЗ "Берізка"

Гребениківський ДНЗ "Сонечко"

КПНЗ ТРР "Палац дітай та юнацтва"

Головна » 2013 » Жовтень » 21 » Навчаємося розумно використовувати комп’ютерні технології, не забуваючи про живе спілкування, відчуття, мислення
16:36
Навчаємося розумно використовувати комп’ютерні технології, не забуваючи про живе спілкування, відчуття, мислення

Сучасність вимагає нових підходів до навчального процесу, нових методів, форм подання навчальної інформації. Процес навчання стає процесом дослідження.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті є черговим інноваційним етапом у викладанні дисциплін суспільно-гуманітарного циклу. Українська мова та література не є винятком, адже ці навчальні предмети дають учителю широке поле для творчості та експериментальної діяльності, яку можна здійснювати засобами ІКТ. Саме цей важливий напрям діяльності педагогів став пріоритетним у роботі районного семінару-практикуму «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках української мови та літератури як засіб формування творчої особистості учня», що відбувся 2 жовтня 2013 року на базі Станівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів.

У теоретичній частині заходу методист з навчальних предметів районного методичного кабінету Шабельник Н.В. наголосила на тому, що вчителеві-філологу сьогодні вже недостатньо просто мати глибокі предметні знання, володіти практичними вміннями та навичками. Йому необхідно творчо використовувати набуті знання в сучасних умовах. Головне завдання використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі вивчення української мови й літератури – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета, ефективність його опанування школярами.

Сучасний комп’ютер приваблює учнів тим, що він є універсальною іграшкою, рівноправним партнером, терплячим товаришем, мудрим наставником. Учителям же допомагає краще оцінити здібності і знання учнів, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми та методи навчання. Комп’ютер відкрив нові можливості для творчого розвитку як учнів, так і вчителів, дозволив звільнитися від одноманітності традиційного курсу навчання. Він значно розширив можливості подачі навчальної інформації за допомогою кольору, графіки, звуку, цифрової відеотехніки. Значно зростає й мотивація учня до навчання. Робота з комп’ютером підвищує інтерес до оволодіння знаннями, а також дозує навчальні завдання за ступенем складності. Учень позбувається однієї з головних причин негативного ставлення до навчання – відсутності успіху.

Використання комп’ютерної техніки вчителями робить урок привабливим та сучасним. Урок, на якому відбувається індивідуалізація навчання, розвивається пізнавальна діяльність учнів, а саме: інтелектуальна активність, логічне мислення, увага, пам’ять, мова, уява. Урок, на якому з’являються нові можливості для розвитку творчої індивідуальності.

Практична частина семінару розпочалася уроком української літератури в 6 класі з теми «М. Вороний. «Євшан-зілля». Поема про необхідність повернення людині історичної пам’яті». Навчальне заняття супроводжувалося мультимедійною презентацією, створеною вчителем Дробітько Ольгою Василівною. Для перевірки знання змісту поеми педагог використала гру «Так чи ні». Правильні відповіді було подано на одному зі слайдів, що дало змогу учням здійснити самоперевірку виконаної роботи. Перед уроком школярі отримали індивідуальні завдання: «біограф» мав знайти цікаві факти життя письменника, «біолог» – розповісти про рослину полин, «фольклорист» – пояснити символіку євшан-зілля. Їх повідомлення супроводжувалися відповідним ілюстративним матеріалом на змінних слайдах. Учитель провела паралель і з сучасною молодіжною культурою, використавши відеоролик пісні «Євшан-зілля» у виконанні рок-гурту «Транс-формер». Логічним завершенням уроку стало проблемне питання: «Хто такий патріот? Чи змінилося значення цього слова з плином часу?»

Розвиткові духовної культури сучасної молоді був присвячений позакласний захід «Десять заповідей Закону Божого».

До кожного прийде така година,
Що чимось вища від найвищих веж.
Вона спитає: чим живеш, людино?

Ці слова учениці змусили задуматися не лише її однолітків, а й дорослих. Діти нагадали присутнім про моральне підґрунтя десяти заповідей, звернулися до вчителів із запитанням, на яке не так уже й легко було відповісти: «Яку заповідь ви вважаєте найважливішою?»

У ході підготовки до семінару відбувся дебют Ольги Василівни як режисера, а її вихованців – як репортерів відеосюжету «Наші односельці говорять про духовні заповіді». Надзвичайно цікаві й відверті думки молодих і літніх людей села, промова настоятеля Вознесенського храму протоієрея отця Олександра спонукали кожного до глибоких роздумів про важливість і необхідність духовності в нашому житті.

Колектив – і педагогічний, і учнівський – невеликої сільської школи переконав учасників семінару, що інформаційно-комунікаційні технології сприяють не лише розвитку самостійності, творчих здібностей учнів, а й дозволяють зробити навчально-виховний процес більш цікавим, сприяють формуванню знань, посилюють міжпредметні зв’язки.

Шабельник Н.В., методист з навчальних предметів
районного методичного кабінету

Переглядів: 668 | Додав: Methodist | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
План роботи РМК

Архів записів
Пошук
Адміністратор сайту Хомюк Сергій Сергійович (sergeyhomyk@gmail.com)