Понеділок, 13.05.2024, 02:22
Відділ освіти Тростянецької РДА Сумської області
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Календар
«  Січень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Заклади

Тростянецька СШ №1

Тростянецька СШ №2

Тростянецька СШ №3

Тростянецька ЗОШ №4

Тростянецька СШ №5

Білківський НВК

Боромлянський НВК

Буймерська ЗОШ

Гребениківська ЗОШ

Жигайлівська ЗОШ

Кам'янський НВК

Новгородська ЗОШ

Дернівський НВК

Смородинський НВК

Станівська ЗОШ

Полянський НВК

Люджанський НВК

Боромлянський ДНЗ "Пролісок"

Микитівський ДНЗ "Червона шапочка"

Станівський ДНЗ "Зірочка"

Буймерський ДНЗ "Ромашка"

Жигайлівський ДНЗ "Берізка"

Гребениківський ДНЗ "Сонечко"

КПНЗ ТРР "Палац дітай та юнацтва"

Головна » 2014 » Січень » 10 » Про результати співпраці районної методичної служби та закладів освіти Тростянеччини з розвитку професійної майстерності та творчості педаг
19:05
Про результати співпраці районної методичної служби та закладів освіти Тростянеччини з розвитку професійної майстерності та творчості педаг

Далеко не кожний стане вченим, письменником,
артистом, далеко не кожному призначено винайти порох,
але майстром у своїй справі повинен стати кожний...
В. Сухомлинський

Діяльність районної методичної служби спрямована на реалізацію головної мети – забезпечення якісного науково-методичного супроводу системи загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, підвищення професійного рівня педагогічних працівників загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів, розвиток їхньої творчої ініціативи, а в цілому – на успішне виконання завдань розвитку національної освіти, створення умов для творчої самореалізації учасників навчально-виховного процесу, підвищення якості освітніх послуг.

***

Протягом І семестрі 2013-2014 н. р. у системі методичної роботи на районному рівні в напрямку підвищення майстерності педагогічних працівників працювали 125 методичних підрозділів, основні з них – методична рада, методичні об’єднання (26) та семінари-практикуми (30) для всіх категорій педагогічних працівників, постійно діючі проблемно-тематичні семінари (4), опорні школи (6), динамічні (3) та творчі (4) групи, школи передового педагогічного досвіду (3) та педагогічної майстерності (6), молодого керівника та педагога (11), професійного зростання (2), резерву на заміщення керівних посад, педагогічні конкурси та виставки (9), навчальні курси та консультації з основ інформаційно-комунікаційних технологій, а також інструктивно-методичні наради для всіх категорій працівників галузі освіти та індивідуальні форми методичної роботи – наставництво над молодими педагогами, консультації із проблемно-тематичних питань, самоосвіта (організація самоосвітньої діяльності щодо дослідження шляхів реалізації особистої науково-методичної проблеми). До організації методичної роботи на районному рівні та рівні навчальних закладів активно були залучені всі педагогічні працівники, які мають високу професійну кваліфікацію, педагогічні звання «старший учитель» та «учитель-методист», статус носія передового педагогічного досвіду.

З початку 2013-2014 навчального року з метою реалізації основних завдань, поставлених перед методичною службою, було проведено понад 130 тематичних методичних заходів (групові та масові форми) для працівників галузі освіти Тростянецького району. Кабінетом інформаційно-комунікаційних технологій інформаційно-методичного відділу з метою активного впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховний процес проводилися навчальні курси та консультації з основ ІКТ для педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів за наступними напрямками: операційна система; текстовий процесор; табличний процесор; основи роботи в мережі Інтернет; системи управління базами даних; програмні засоби навчального призначення; системи створення електронних тестів; системи створення електронних презентацій та публікацій.

Методичний супровід розвитку ІКТ-компетентності педагогів здійснювався через консультаційну діяльність, у результаті якої 134 педагогічним працівникам надано кваліфіковану допомогу з питань використання інформаційно-комунікаційних технологій в організації навчально-виховного процесу та управлінській діяльності.

***

Слід зазначити, що у порівнянні з минулими роками була посилена увага з боку керівників освітніх установ та районної методичної служби до молодих педагогів. Так, з початку навчального року 43 молодих спеціаліста (педагогічний стаж – до 3-х років, ) введено до складу 7-ми районних шкіл молодого педагога (періодичність діяльності – 1 раз на місяць), однієї районної школи педагогічного зростання (для нефахівців) та 3-х районних шкіл педагогічної майстерності (періодичність діяльності – 4 рази на рік, термін функціонування – 2 роки). Відповідним наказом зорієнтовано діяльність методичної служби району та керівників освітніх установ на особливості роботи у даному напрямку, а саме – проведення моніторингу якості та результативності методичних заходів, висвітлення змісту діяльності районних шкіл у засобах масової інформації (місцевих газетах, офіційних веб-сайтах навчальних закладів, відділу освіти, молоді та спорту) забезпечення активної участі слухачів у районних методичних заходах, проведення керівниками співбесід зі слухачами за наслідками їх навчання та самоосвіти із визначених тематикою питань. Керівниками вищезазначених методичних підрозділів призначені педагоги, які мають високий кваліфікаційний рівень, педагогічне звання «старший учитель» чи «учитель-методист», статус носія передового педагогічного досвіду тощо, а саме:

Кіяшко О.А., учитель початкових класів Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5, старший учитель, керівник районної школи молодого вчителя початкових класів з проблеми «Роль учителя в формуванні всебічно розвиненої особистості молодшого школяра»;
 Вадюнка В.М., учитель української мови та літератури Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 2, старший учитель, керівник районної школи молодого вчителя української мови та літератури з проблеми «Сучасний урок української мови та літератури в контексті вимог нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти»;
 Сенченко Л.Є., учитель англійської мови Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5, керівник районної школи молодого вчителя англійської мови з проблеми «Реалізація принципу комунікативної спрямованості навчання у викладанні англійської мови»;
 Воробйова С.В., учитель математики Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 3, старший учитель, керівник районної школи молодого вчителя математики з проблеми «Математичні компетентності як компонент особистісно орієнтованого навчання математики»;
 Арнаутова О.В., учитель фізики Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 2, керівник районної школи молодого вчителя фізики з проблеми «Використання інноваційних освітніх технологій в організації навчально-виховного процесу з фізики»;
 Савочка А.І., учитель інформатики Боромлянського НВК:ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ, старший учитель, керівник районної школи молодого вчителя інформатики з проблеми «Розвиток інтелектуального та творчого потенціалу учнів на уроках інформатики»;
 Гончаренко С.М., методист з психологічної служби РМЦ, керівник районної школи молодого спеціаліста психологічної служби «Вчимося працювати ефективно!»;
 Лустенко Т.В., учитель географії Тростянецької ЗОШ І-ІІІ ст. №4, старший учитель, керівник районної школи професійного зростання вчителів географії з проблеми «Дидактичні вимоги до сучасного уроку географії».

Зміст роботи районних шкіл молодого педагога визначається за наслідками діагностики їх утруднень у професійній діяльності, аналізу запитів, а також спрямований на реалізацію пріоритетних завдань галузі, організацію роботи над особистою темою самоосвіти та науково-методичною проблемою району-школи – «Дидактико-методичне забезпечення процесу формування життєвих компетентностей особистості засобами інноваційної педагогічної діяльності» (2008-2013 рр.), «Реалізація творчого й інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу на основі формування їх інформаційної культури та впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій» (2013-2018 рр.).

Методична робота з молодими педагогами на рівні навчальних закладів здійснюється, в першу чергу, через організацію наставництва, що визначають відповідні внутрішньошкільні накази, самоосвіту, залучення молодих педагогів до колективної творчої діяльності тощо.

***

Вагомою підтримкою в організації методичної роботи з розвитку педагогічної творчості є діяльність районних шкіл передового педагогічного досвіду та професійної майстерності, які очолюють справжні майстри:

Липченко Т.А., учитель початкових класів Боромлянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ, старший учитель, керівник районної школи передового педагогічного досвіду вчителів початкових класів з проблеми «Формування загальнокультурної компетентності молодших школярів шляхом використання елементів народознавства в навчально-виховному процесі» (досвід занесений до обласної картотеки ППД);
 Скороход А.М., учитель інформатики Жигайлівської ЗОШ І-ІІІ ст., старший учитель, керівник районної школи передового педагогічного досвіду вчителів інформатики з проблеми «Підвищення ефективності уроку шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій»;
 Гончаренко Г.П., учитель фізики та інформатики Гребениківської ЗОШ І-ІІІ ст., учитель-методист керівник районної школи передового педагогічного досвіду вчителів фізики з проблеми «Використання інформаційних технологій у викладанні фізики»;
 Столяренко Л.М., учитель української мови й літератури Тростянецької ЗОШ І-ІІІ ст. № 4, старший учитель, керівник районної школи педагогічної майстерності вчителів української мови та літератури з проблеми «Формування здоров’язбережувальних компетентностей учнів засобами інформаційно-комунікаційних технологій»;
 Коваленко Л.І., учитель світової літератури Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 1, старший учитель, керівник районної школи педагогічної майстерності вчителів російської мови, світової літератури з проблеми «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках як напрямок розвитку та реалізації творчих здібностей учнів»;
 Герасимовська Н.В., учитель історії та правознавства Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 2, учитель-методист, керівник районної школи педагогічної майстерності вчителів історії та правознавства з проблеми «Компетентнісно орієнтований підхід в організації роботи з обдарованими учнями» (досвід занесений до обласної картотеки ППД);
 Батуринець С.П., учитель математики Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 2, старший учитель, керівник районної школи педагогічної майстерності вчителів математики з проблеми «Впровадження нового Державного стандарту освіти під час вивчення математики»;
 Тертична Г.О., учитель біології Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5, старший учитель, керівник районної школи педагогічної майстерності вчителів біології з проблеми «Система роботи вчителя біології загальноосвітнього навчального закладу з розвитку інтелектуальних здібностей школярів»;
 Гловацька І.В., учитель трудового навчання Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5, старший учитель, керівник районної школи педагогічної майстерності вчителів трудового навчання з проблеми «Формування технологічно освіченої особистості на уроках трудового навчання засобами інформаційно-комунікаційних технологій» (досвід занесений до обласної картотеки ППД).

Досвід майстрів з метою його впровадження вивчають 55 педагогів. З ІІ семестру 2013-2014 року почнуть свою роботу такі районні школи професійної майстерності:

заступників директорів з виховної роботи з науково-методичної проблеми «Гармонійний та всебічний розвиток особистості як основне завдання виховної системи загальноосвітнього навчального закладу: сучасні підходи» (керівник – Шудрик Т.М., заступник директора з виховної роботи Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5, кількість слухачів – 11);
 учителів предметів художньо-естетичного циклу з науково-методичної проблеми «Розвиток творчих здібностей учнів шляхом впровадження комп’ютерних технологій та інтерактивних методів навчання на уроках художньо-естетичного циклу» (керівник – Фоміна А.В., учитель музичного мистецтва та художньої культури Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5, кількість слухачів – 8).

***

Залучення педагогів-практиків до організації методичної роботи на районному рівні засвідчує високу довіру та належну оцінку їх професійних досягнень, рівня творчості та ініціативи з боку відділу освіти та спорту, районної методичної служби. Так, найактивніше у методичному векторі співпрацюють із районною методичною службою педагогічні працівники Тростянецьких СШ І-ІІІ ст. № 2 (директор Бурлака С.М., заступник з НВР Громова В.І.) та СШ І-ІІІ ст. № 5 (директор Свірідова О.Д., заступник з НВР Ільюхіна Т.М.). Суттєву підтримку також надають і педагоги Тростянецьких СШ І-ІІІ ст. № 3 (в. о. директора Сєрікова А.М., заступник з НВР Линник В.П.), ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 (директор Заїка О.М., заступник з НВР Назаренко Н.В.), Боромлянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ (директор Білоус С.М., заступник з НВР Крупеня А.Г.). Активізувалась позиція Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 1 (директор Москальова С.М.,заступник директора з НВР Бажан С.С.), Гребениківської ЗОШ І-ІІІ ст. (директор Яценко Л.О., заступник з НВР Гомзік В.М.). Сумлінно та професійно поставились до організації на базі закладу районної школи ППД керівники Жигайлівської ЗОШ І-ІІІ ст. (директор Пустовіт Т.Б., заступник з НВР Скороход А.М.).


***

З метою виявлення і підтримки творчо працюючих учителів, стимулювання роботи педагогічних працівників на досягнення високих результатів у науково-методичній діяльності та в організації навчально-виховного процесу у період з 7 по 17 жовтня 2013 року було проведено районний тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» у 3-х номінаціях «Початкові класи», «Світова література» та «Географія» (не надійшли заяви від учителів трудового навчання та керівників загальноосвітніх навчальних закладів).

Участь у заочному етапі конкурсу взяли 10 педагогічних працівників із 8-ми загальноосвітніх навчальних закладів району, з них учителів початкових класів – 7, світової літератури – 1, географії – 2. За підсумками заочного етапу до участі у очному (фінальному), який відбувся 11-17 жовтня 2013 року, були запрошені 6 конкурсантів: у номінації «Початкові класи» – Липченко Т.А. (Боромлянський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ), Півень Н.О. (Тростянецька ЗОШ І-ІІІ ст. № 4), Підопригора Ю.М. (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 2); у номінації «Світова література» – Таран А.В. (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 2); у номінації «Географія» – Курило Л.Ф. (Білківський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ), Бочерова І.М. (Новгородська ЗОШ І-ІІІ ст.).

Учасники очного етапу пройшли такі конкурсні випробування – презентація-захист власних педагогічних ідей (у мультимедійному супроводі), комп’ютерне психолого-педагогічне тестування, проведення ділової гри «Я роблю так!» (майстер-клас педагога), уроку та його самоаналізу. Переможцями районного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» стали: у номінації «Початкові класи» – Липченко Тамара Ананіївна (Боромлянський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ, НМП «Формування загальнокультурної компетентності молодших школярів шляхом використання у навчально-виховному процесі елементів народознавства)»; у номінації «Світова література» – Таран Анжеліка Володимирівна (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 2, НМП «Формування загальнокультурної компетентності особистості засобами художнього слова»); у номінації «Географія» – Курило Людмила Федорівна (Білківський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ, НМП «Формування життєвих компетентностей учнів через організацію діяльнісного підходу у вивченні географії»).

Слід зазначити, що ґрунтовну роботу в рамках підготовки до конкурсу провели педагогічні колективи Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 2 (директор Бурлака С.М., заступник директора з НВР Громова В.І.) та Новгородської ЗОШ І-ІІІ ст. (директор Запаска В.В., заступник директора з НВР Губаренко Т.П.), які змістовно підготували по 2 учасника.

На жаль, участі у всеукраїнському конкурсі не взяли педагоги Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5 (директор Свірідова О.Д., заступник директора з НВР Ільюхіна Т.М.), Буймерської (директор Галицька І.І., заступник директора з НВР Троцька А.В.) та Жигайлівської (директор Пустовіт Т.Б, заступник директора з НВР Скороход А.М.) ЗОШ І-ІІІ ст., Кам’янського (директор Дмитриченко О.М., заступник директора з НВР Івахненко Н.М.) та Полянського (директор Берьозкіна Л.Ю., заступник директора з НВР Басова Л.І.) НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ, Дернівського (директор Конєва Т.М.) та Люджанського (директор Панов В.В.) НВК: ЗОШ І-ІІ ст. – ДНЗ, Станівської ЗОШ І-ІІ ст. (директор Григор’єва І.Л.). Подані на конкурс матеріали конкурсанта із Гребениківської ЗОШ І-ІІІ ст. (директор Яценко Л.О., заступник директора з НВР Гомзік В.М.) на відповідали вимогам Положення. Зазначені факти свідчать про недостатній рівень роботи керівників освітніх установ та їх заступників із розвитку педагогічної творчості, організації методичної роботи зі створення педагогами особистих професійних портфоліо.

У очно-заочному етапі обласного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» переможці районного туру посіли такі місця:

Липченко Т. А., учитель початкових класів Боромлянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ – 6-е (отримала високу оцінку за електронний портфоліо та опис власного досвіду);
 Таран А.В., учитель світової літератури Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 2 – 6-е (отримала найвищу оцінку за електронний портфоліо та матеріали з досвіду роботи);
 Курило Л.Ф., учитель географії Білківського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ – 11-е (отримала високу оцінку за презентацію досвіду та веб-сайт).

Аналізуючи рівень підготовки педагогів району до попереднього Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2013», необхідно зазначити, що всі переможцями районного туру у січні 2013 року стали учасниками очного обласного, а саме: Савченко А.В., учитель інформатики Новгородської ЗОШ І-ІІІ ст. (НМП «Формування компетенції особистого самовдосконалення школярів шляхом раціонального використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні та повсякденному житті»); Арнаутова О.В., учитель фізики Тростянецької СШ І-ІІІ ст. №2 (НМП «Використання елементів проектної технології з метою формування ключових компетентностей особистості»); Фоміна А.В., учитель музичного мистецтва Тростянецької СШ І-ІІІ ст. №5 (НМП «Розвиток творчих здібностей учнів шляхом впровадження комп’ютерних технологій та інтерактивних методів навчання на уроках художньо-естетичного циклу»). Високий рівень науково-методичної та фахової підготовки під час педагогічних змагань засвідчила вчитель музичного мистецтва Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5 Фоміна Антоніна Василівна, яка стала лауреатом обласного етапу конкурсу, посівши ІУ місце. Розпорядженням голови райдержадміністрації від 17.04.2013 р. № 152-ОД «Про відзначення вчителів – учасників ІІ (обласного) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2013», відповідним наказом відділу освіти, молоді та спорту від 26.04.2013 р. № 264-ОД Фоміній А.В. встановлено надбавку до посадового окладу на період з 1 квітня 2013 р. по 1 квітня 2014 р. в розмірі 20%. За вагоме професійне досягнення Фоміна А.В. нагороджена премією в розмірі 50 % від посадового окладу, інші учасники обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2013» (Савченко А.В., Арнаутова О.В.) – премією в розмірі 20 %.

Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2015» відбудеться у таких номінаціях» «Українська мова й література», «Історія та правознавство», «Математика», «Хімія» та «Образотворче мистецтво». У зв’язку зі змінами щодо термінів проведення конкурсу (І етап (районний) – жовтень 2014 року, ІІ етап (обласний) – грудень 2014 року) необхідно вчителям відповідного фаху розпочати активну роботу з підготовки до конкурсу. Необхідно також зазначити, що за сучасними вимогами конкурсант повинен мати особистий персональний сайт, який позиціонуватиме систему роботи педагога, його творчість та творчість учнів.

***

З метою активізації самоосвітньої та творчої професійної діяльності педагогічних працівників, росту та вдосконалення їх майстерності в напрямку забезпечення організації якісного сучасного навчально-виховного процесу, стимулювання діяльності педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів району щодо реалізації районної науково-методичної теми, а також з метою відстеження результативності діяльності вчителів, які підлягають атестації, щодо реалізації особистої науково-методичної проблеми, рівня їх науково-методичного зростання, систематизації педагогами матеріалів, які ілюструють найвагоміші досягнення у професійній діяльності та популяризації їх здобутків, з 2013 року запроваджена районна виставка-презентація «Портфоліо досягнень сучасного педагога». Дана форма організації методичної роботи триватиме протягом 5-ти років, зорієнтована на виконання наступних завдань: здійснення аналізу, узагальнення та систематизації педагогами особистих здобутків у професійній діяльності та дослідницькій роботі з пошуку шляхів реалізації актуальних науково-методичних проблем щодо організації сучасного та якісного навчально-виховного процесу; відстеження еволюції педагогами особистої професійної педагогічної діяльності, самооцінка особистого внеску у розвиток системи освіти району; створення умов для популяризації здобутків педагогічних працівників; впровадження альтернативних форм оцінки професіоналізму та результативності роботи педагогів, які підлягають атестації у поточному навчальному році; виявлення та поширення передового педагогічного досвіду освітян Тростянеччини; впровадження сучасних інноваційних форм методичної роботи з педагогами та інформаційно-комунікаційних технологій, формування у педагогів умінь створювати власні інформаційні продукти; створення електронного банку досягнень педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів району.

Минулорічна виставка показала, що педагоги значно підвищили свій рівень володіння персональним комп’ютером та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес. Але поряд з цим відстежувались і недоліки, а саме:
опис досвіду значної кількості педагогів здебільшого містить науково-теоретичний матеріал, який описує концептуальні основи тих чи інших технологій, методів, прийомів, в той час, коли умовами Положення передбачено встановлення висновків за результатами особистого практичного досвіду щодо ефективності використання певного педагогічного інструментарію у реалізації науково-методичної проблеми; не кожен педагог зазначив форми та результати роботи над особистою науково-методичною проблемою, не вказав чітко на особисті професійні позитивні зрушення та надбання;
 конкурсні уроки та позакласні заходи, які окремі учасники виставки позиціонували як найвагоміші їх досягнення, не завжди демонстрували зміст роботи над науково-методичною проблемою, а дидактичне забезпечення характеризувалось низьким відсотком унікальності (деякі ресурси, які представляли учасники виставки як авторські розробки, були запозичені із всесвітньої мережі Інтернет).

Слід також зазначити, що значна частина педагогічних колективів не провели аналогічні презентації Портфоліо досягнень на рівні навчального закладу, що унеможливило своєчасне здійснення корекції змісту матеріалів конкурсантів, посилення рівня підготовки до районного етапу презентацій тощо.

Сьогодні під час засідань районних методичних об’єднань продовжила свою роботу розпочата у грудні 2013 року ІІ районна виставка-презентація «Портфоліо досягнень сучасного педагога» 2014 року. До участі у виставці залучено 53 педагогічних працівника у 13-ти номінаціях. У складі журі працюють 48 досвідчених учителів, у компетенції яких – визначити рівень творчості своїх колег.

***

З 2006 року на Сумщині щорічно проводиться обласний педагогічний конкурс «Золоте серце». На жаль, жоден із переможців районного етапу даного конкурсу у 2013 році, а це – у номінації «Працівник дошкільного навчального закладу» – Команова О.В., музичний керівник Микитівського ДНЗ «Червона шапочка» Білківської с/р; у номінації «Працівник загальноосвітнього навчального закладу» – Ващенко І.М., вчитель початкових класів Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 2; у номінації «Працівник позашкільного навчального закладу» – Герасименко Л.В., керівник зразкової акробатичної студії «Едельвейс» КПНЗ «Палац дітей та юнацтва» – не вибороли звання переможця чи лауреата обласного етапу.

Та позитивною тенденцією в організації даного конкурсу є зростання кількості учасників, а в цілому – підвищення рівня активності та відповідальності керівників освітніх установ щодо організації методичної роботи, мотивації до успіху та стимулювання праці педагогів на досягнення високих результатів праці. Тож з нагоди Дня працівників освіти (вересень 2013 р.) 21 учасник районного туру обласного конкурсу «Золоте серце – 2013» були нагороджені за якісну організацію праці щодо створення умов для творчого розвитку та емоційного благополуччя дитини, виховання у підростаючого покоління загальнолюдських цінностей грамотою відділу освіти, молоді та спорту, пам’ятним знаком «Золоте серце» та грошовою винагородою (переможці у розмірі 30 % від посадового окладу, призери – 20 %, учасники – 10 %).

Але, поряд з цим необхідно зазначити, що протягом 2006-2013 років жодного разу до участі в конкурсі не були представлені педагогічні працівники дитячо-юнацької спортивної школи (директор Гребіник О.В.), а також 5-ти дошкільних навчальних закладів району – «Берізка» Жигайлівської с/р (завідуюча Могилка В.В.), «Пролісок» Боромлянської с/р (завідуюча Сич Л.М.), «Ромашка» Буймерської с/р (завідуюча Комишанська З.М.), «Зірочка» Станівської с/р та «Сонечко» Гребениківської с/р. Тож, сподіваємося, що зазначені педагогічні колективі у 2014 році нарешті зростять педагога із чуйним до дитячих проблем серцем...

***

У рамках реалізації ІІ етапу Національного проекту «Відкритий світ» Державним агентством з інвестицій та управління національними проектами України та Державним підприємством «Національний проект «Відкритий світ» у партнерстві з Міністерством освіти і науки України у листопаді 2013 року провів Конкурс «2000 шкіл». З метою якісної та змістовної підготовки освітніх установ району до участі у вищезазначеному Конкурсі освітня політика регіону передбачила здійснення відповідного супроводу загальноосвітніх навчальних закладів. У результаті 9 навчальних закладів взяли участь у конкурсі, з них 6 стали переможцями - Тростянецькі СШ І-ІІІ ст. №№ 1, 2 та 5, Смородинський НВК: ЗОШ І-ІІ ст. – ДНЗ, Кам’янський та Білківський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ. Загальноосвітні навчальні заклади отримають комп'ютери для вчителів, цифрові лабораторії, мультимедійні комплекси, а також кожен учень отримає можливість придбати за соціально прийнятною ціною пристрій, який забезпечить доступ до освітнього порталу, де будуть розміщені електронні освітні ресурси.

***

Важливим питанням в освіті є модернізації матеріально-технічної бази освітніх установ, вирішення якого дозволить підвищити якість освітніх послуг. Тож, з боку відділу освіти, молоді та спорту, районного методичного кабінету тривала підтримка освітніх установ щодо використання можливостей залучення грантових коштів через участь у Всеукраїнських, обласних, районних конкурсах і проектах розвитку.

Так, у співпраці з навчальними закладами протягом 2013 року були розроблені такі проектні пропозиції:
1. «Створення належних санітарно-гігієнічних та естетичних умов в їдальні Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5 Тростянецької районної ради як запорука збереження здоров’я учнів та формування культури харчування» (Всеукраїнський конкурс проектів та програм розвитку місцевого самоврядування, березень 2013 року).

Бюджет проекту – 467,575 тис. грн., з них кошти гранту – 150 тис. грн. (32,1%), учасника Конкурсу Тростянецької районної ради – 147,650 тис. грн. (31,6%) та організацій-партнерів – відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації – 60 тис. грн. (12,8%), ПАТ «Крафт Фудз Україна» – 100 тис. грн. (21,4%), батьківські внески – 9,925 тис. грн. (2,1%).

Даний проект став переможцем Конкурсу. Його реалізація триватиме протягом червня-серпня 2014 року.

У наслідок реалізації проекту комплексний ремонт залу їдальні забезпечить належне дотримання санітарно-гігієнічних умов та відповідність приміщення сучасним естетичним стандартам. Оздоблення їдальні сучасним технологічним обладнанням забезпечить підвищення продуктивності та якості приготування їжі, і, як наслідок, покращання якості харчування учасників навчально-виховного процесу. Модернізована зала їдальні буде достатньо практичною та функціональною, стане центром для спілкування та приємного місця проведення обідньої перерви для учнів. Окрім здорового харчування, від перебування у такому приміщенні учасники навчально-виховного процесу будуть отримувати естетичне виховання та можливість навчання культурі поводження у закладах харчування. В подальшому оновлена сучасна зала шкільної їдальні може використовуватись як актова зала для проведення тематичних вечорів;

2. «Створення еколого-пізнавального дендрологічного парку Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 2 як унікальної частини біосфери й освітнього середовища для навчання та виховання дітей, формування екологічної культури населення» (Всеукраїнський конкурс проектів та програм розвитку місцевого самоврядування: березень 2013 року.)

Дана проектна пропозиція пропонує створити еколого-пізнавальний дендрологічний парк на базі Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 2, а в його структурі також кабінет екології та лісу, які стануть складовими інноваційної моделі формування еколого-компетентної особистості. Бюджет проекту – 282,145 тис. грн., з них кошти гранту – 150 тис. грн. (52,9 %), місцевого бюджету – 132,985 тис. грн. (47,1%), зокрема, учасника Конкурсу Тростянецької районної ради – 92,585 тис. грн. (32,8%) та організацій-партнерів – відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації – 3,57 тис. грн. (1,3%), державного підприємства «Тростянецьке лісове господарство» – 36,83 тис. грн. (13 %);

3. «Створення еколого-пізнавального дендрологічного парку Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 2 як унікальної частини біосфери й освітнього середовища для навчання та виховання дітей, формування екологічної культури населення» (Конкурс із підтримки екологічних проектів в рамках грантової програми «За життя у чистому довкіллі», оголошений Всеукраїнським благодійним фондом «Крона» і групи компаній «НІКО», травень 2013 року).

Метою проекту є створення еколого-пізнавального дендрологічного парку Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 2, в його структурі – кабінету екології та лісу, що дозволить упровадити в навчально-виховний процес інноваційні освітні технології, забезпечити якісну організацію профільного навчання еколого-біологічного напряму та профорієнтацію школярів, змістовну організацію науково-дослідницької діяльності, екологічно грамотного дозвілля в природі учнів та громади, екологічної просвіти різних верств населення. Бюджет проекту становить 283,551 тис. грн. Пропозиція передбачає використання коштів гранту Конкурсу в сумі 99,920 тис. грн. (35,2 %) та місцевого бюджету в сумі 183,631 тис. грн. (64,8 %), зокрема, учасника Конкурсу, відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації – 55,826 тис. грн. (19,7 %), Тростянецької районної ради – 90,725 тис. грн. (32 %) та організації-партнера – державного підприємства «Тростянецьке лісове господарство» – 37,080 тис. грн. (13,1 %);

4. «З відкритим серцем до дітей: відновимо роботу дошкільного навчального закладу «Дзвіночок» Боромлянської сільської ради Тростянецького району Сумської області разом!» (Конкурс грантів для програми підтримки ініціатив сільських громад, оголошений компанією «Монсанто Україна», листопад 2013 року. Учасник конкурсу Благодійна організація «Тростянеччина – рідний край»).

Бюджет проекту – 199 тис. грн. (кошти гранту).

Мета проекту: створення умов для стовідсоткового охоплення та надання якісної дошкільної освіти дітям, які проживають на території Боромлянської сільради.

Завдання:

обладнати навчально-ігрові, спальні кімнати, кімнати гігієни, роздягальні, спортивну та музичну зали дитячими меблями (столи, стільці, ліжка, лави, шафи для іграшок, одягу, рушників), сучасними технічними засобами (комп’ютери, мультимедійний комплект, музичний центр), іграшками (спортивний інвентар, конструктори, ігрові куточки для рольових ігор), дитячий спортивно-ігровий майданчик (пісочниця, тіньові грибки, гойдалки, драбинки, гірка).

обладнати харчоблок (посуд, технологічне обладнання для перероблення, зберігання продуктів харчування, приготування їжі), пральню (пральна, сушильна, прасувальна машини), медичний кабінет (меблі).

5. «Центр інтелектуального розвитку школярів як сучасне освітнє середовище. Крок перший: створюємо мультимедійну лінгвістичну лабораторію». Мета проектної пропозиції: обладнати на базі Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 5 Тростянецької районної ради мультимедійну лінгвістичну лабораторію для якісної організації навчально-виховного процесу з вивчення іноземних мов, що стане першим масштабним кроком на шляху створення Центру інтелектуального розвитку школярів загальноосвітніх навчальних закладів району.

Бюджет проектної пропозиції. Загальна сума очікуваного фінансування – 167,915 тис. грн. Проект передбачає придбання та встановлення обладнання мультимедійної лінгвістичної лабораторії, яке становить:
 комплект мультимедійного обладнання (інтерактивна дошка, проектор, ноутбук) загальною вартістю 16,265 тис. грн.;  лінгафонний кабінет на 16 робочих місць (ноутбуки, акустична система, комутатор, гарнітура, програмне забезпечення) загальною вартістю 118,3 тис. грн.;
 плазмовий телевізор вартістю 12,5 тис. грн.;
 кабінетні меблі та інше обладнання (столи, стільці, шафи, маркерна дошка, інформаційні стенди) загальною вартістю 20,850 тис. грн.

Придбання в рамках проекту обладнання мультимедійної лінгвістичної лабораторії передбачається за рахунок позабюджетних надходжень (спонсорські кошти).

З листопада 2013 року триває спільна робота відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації, КЗ ТРР «Районний методичний центр», Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5 з розробки проектної пропозиції «Дбаємо про майбутнє – створюємо Центр інтелектуального розвитку школярів на базі Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 5 Тростянецької районної ради Сумської області».

Бюджет проектної пропозиції становить 500 тис. грн.

Мета проекту: створення умов для реалізації комплексного підходу щодо підтримки та розвитку інтелектуально обдарованих учнів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянецького району.

Завдання проекту: створити на базі Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5 універсальний інтерактивний предметний кабінет, який надасть можливість для організації роботи з інтелектуально обдарованими учнями з максимально ефективним застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій та освітніх ресурсів мережі Інтернет. Використання інтерактивного лабораторного обладнання універсального інтерактивного предметного кабінету забезпечить повноцінну реалізацію навчальних програм з природничих дисциплін як універсального, так і профільного рівнів, змістовне та якісне проведення лабораторних робіт, демонстрацію фізичних явищ, біологічних і хімічних дослідів та проведення чисельних експериментів за допомогою інтерактивних параметричних моделей для попереднього вивчення фізичних, хімічних чи біологічних явищ, що є дуже важливим для розуміння природи зазначених процесів, формування практичних навичок і вмінь школярів, навичок експериментально-дослідницької та науково-пошукової діяльності.

***

В умовах упровадження нових Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти, який ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів, координуюча роль щодо удосконалення науково-методичної підтримки педагогів, належить, беззаперечно і передусім, методичним службам. Нові освітні стандарти вимагають від педагога впровадження таких освітніх технологій, які впливають на формування в учнів ключових і предметних компетентностей, розвиток їх умінь і навичок, застосування здобутих знань на практиці. З огляду на це перед методичною службою стоїть ряд першочергових завдань, головне з яких – формування професійної компетентності вчителя, здатного реалізувати завдання оновленого змісту освіти. Це, в першу чергу, потребує суттєвої модернізації змісту та форм методичної роботи. Отже, районній методичній службі та педагогічним колективам значну увагу необхідно приділити організації системної роботи щодо формування сучасного педагога, вмотивованого до творчого пошуку шляхів власного становлення. Використання широкого спектру традиційних та інноваційних форм методичної роботи дасть можливість ініціювати діяльність педагогів щодо переорієнтації освітнього процесу на формування ключових компетентностей учнів, а також оволодіти інноваційними, зокрема, інтерактивними, здоров’язбережувальними, інформаційно-комунікаційними та іншими, технологіями, що і дозволить на практиці якісно реалізувати мету та завдання освітніх галузей.

«Педагог – це найшляхетніша і найважча професія,
яка вимагає від людини, яка присвятила їй життя, постійного творчості,
невтомної роботи думки, величезної душевної щедрості,
любові до дітей, безмежної вірності справі».

Волочаєва Л.А., директор комунального закладу
Тростянецької районної ради
«Районний методичний центр»

Переглядів: 860 | Додав: Methodist | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
План роботи РМК

Архів записів
Пошук
Адміністратор сайту Хомюк Сергій Сергійович (sergeyhomyk@gmail.com)