Неділя, 28.04.2024, 09:43
Відділ освіти Тростянецької РДА Сумської області
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Районні заходи [61]
Носії ППД [4]
Обласні заходи [9]
Особистості [2]
Методичні матеріали [1]
Заклади

Тростянецька СШ №1

Тростянецька СШ №2

Тростянецька СШ №3

Тростянецька ЗОШ №4

Тростянецька СШ №5

Білківський НВК

Боромлянський НВК

Буймерська ЗОШ

Гребениківська ЗОШ

Жигайлівська ЗОШ

Кам'янський НВК

Новгородська ЗОШ

Дернівський НВК

Смородинський НВК

Станівська ЗОШ

Полянський НВК

Люджанський НВК

Боромлянський ДНЗ "Пролісок"

Микитівський ДНЗ "Червона шапочка"

Станівський ДНЗ "Зірочка"

Буймерський ДНЗ "Ромашка"

Жигайлівський ДНЗ "Берізка"

Гребениківський ДНЗ "Сонечко"

КПНЗ ТРР "Палац дітай та юнацтва"

Головна » Статті » Обласні заходи

Візит делегації освітян Тростянецького району на Білопільщину

З метою ознайомлення з практичним досвідом впровадження інноваційних форм роботи, спрямованих на розвиток загальної середньої та дошкільної освіти, 3 жовтня 2011 року делегація освітян Тростянеччини у складі заступника голови районної державної адміністрації Роженка П.П., начальника відділу освіти Новак Н.Л., завідувачки районного методичного кабінету Волочаєвої Л.А., методиста з дошкільної освіти районного методичного кабінету Фондікової О.В., директорів Тростянецької СШ І-ІІІ ступенів № 5 Свірідової О.Д. та комунального позашкільного навчального закладу «Палац дітей та юнацтва» Деревянченко А.С., завідувачки ДНЗ «Пролісок» Боромлянської сільської ради Сич Л.М. здійснили дружній візит на Білопільщину.

Зустріч відкрив начальник відділу освіти Білопільської райдержадміністрації Бойко М.Г., який у своєму виступі «освіта Білопільщини в сучасному інноваційному просторі» розкрив пріоритетні напрямки діяльності органів влади, місцевого самоврядування, відділу освіти, районного методичного кабінету, педагогічних колективів освітніх установ району в напрямку підвищення якості освітніх послуг. Зокрема, Микола Григорович зосередив увагу на роботі з реалізації районних програм, таких як «Районна програма розвитку матеріально-технічної бази навчально-виховних закладів Білопільського району» (основні напрямки: закупівля шкільних меблів, ремонт дахів, заміна вікон, будівництво туалетів, облаштування їдалень, проведення проточної води, створення самодіяльних їдалень), «Районна комплексна програма забезпечення навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання» (основні напрямки: комп’ютеризація, придбання мультимедійного обладнання, створення сайтів навчальних закладів, підключення навчальних кабінетів та бібліотек до мережі Internet), «Районна програма «Шкільний автобус» (реалізація проекту «кожній сільській школі – шкільний автобус»), «Районна програма «Вчитель» та інші.

Також увага була приділена питанням харчування та оздоровлення дітей, розвитку фізичної культури та спорту в регіоні, впровадженню інновацій в управлінській діяльності керівників освітніх установ, організації експериментальної діяльності, діяльності з пошуку, підтримки та розвитку творчості дітей.

З досвідом інноваційної діяльності в організації роботи з підвищення професійної майстерності управлінських та педагогічних кадрів ознайомила завідувачка районного методичного кабінету відділу освіти Білопільського району Євтушенко О.І., яка зазначила, що в основі інноваційної діяльності РМК лежать особистісно-орієнтований підхід до організації методичної роботи на діагностичній основі, використання інтерактивних форм методичної роботи, формування проектної культури педагога, психологія успіху, впровадження інформативно-комунікаційних технологій в практику організації навчально-виховного процесу, діяльність з формування творчого педагога. Діяльність Білопільського районного методичного кабінету передбачає використання інноваційних форм методичної роботи, серед яких творчі звіти педагогічних колективів та методичних об’єднань, тижні та декади педагогічної майстерності, педагогічні студії, панорами творчих уроків, презентації проектів, моделювання, ділові педагогічні ігри, тренінги, окружні методичні об’єднання та предметні семінари, майстер-класи педагогів, педагогічна виставка «Я атестуюсь» тощо. З метою розвитку інноваційної діяльності РМК здійснює ряд планових заходів:

  • аналізує стан інноваційної, пошукової діяльності в закладах освіти, окремих вчителів-новаторів з метою виявлення та реалізації педагогічних проблем, пов’язаних із освоєнням інноваційних педагогічних технологій.
  • організовує роботу з педагогічними кадрами щодо їх підготовки до здійснення інноваційної діяльності.
  • планує та проводить індивідуальні та колективні форми методичної роботи з педагогічними кадрами з урахуванням завдання вдосконалення їхньої професійної компетентності у галузі педагогічної інноватики.
  • проводить діагностику рівнів готовності вчителів до освоєння педагогічних інновацій та оцінку результативності вжитих заходів щодо формування готовності педагогів до даного виду діяльності.
  • вивчає та розповсюджує передовий досвід організації методичної роботи з педагогічними кадрами (шкільних, районних, окружних методичних формувань, самоосвіти) щодо їх підготовки до інноваційної педагогічної діяльності.
  • щорічно на раді методкабінету розглядає стан діяльності районних методичних формувань щодо формування інноваційного навчального середовища та підготовки педагогічних кадрів до освоєння інновацій та їх реалізації в освітньо-виховному процесі.
  • розробляє та здійснює заходи зі стимулювання педагогів, які активно впроваджують у практику інноваційні педагогічні технології.
  • оприлюднює результати інноваційного пошуку окремих вчителів, педагогічних колективів шляхом їх публікації в педагогічній пресі, місцевих засобах масової інформації.

Знайомство з діяльністю освітян Білопільщини мало своє продовження в музеї А.С.Макаренка – однієї із культурно-історичних скарбниць району, де було переглянуто експозиції музейної кімнати видатного педагога, краєзнавчої кімнати, де представлені археологічні знахідки, знаряддя праці, предмети вжиткового побуту, зразки одягу, документи, світлини, художні полотна тощо, народознавчої кімнати, яка стилізована під інтер’єр української хати кінця ХІХ століття, та виставкової зали, де були представлені виставки учнівських та вчительських доробок, шкільних літературних газет, декоративно-вжиткового мистецтва, педагогічна виставка посібників та методичних розробок і рекомендацій «Я атестуюсь».

Відповідно до плану роботи освітяни Тростянеччини відвідали та ознайомились із досвідом інноваційної діяльності педагогічних колективів Білопільського ДНЗ (ясла-садок) «Сонечко», Ворожбянської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3, Білопільського Центру дитячої та юнацької творчості, Вирівського ДНЗ (ясла-садок) «Ластівка».

Так, відвідування дошкільних навчальних закладів засвідчило якісну реалізацію та змістовне впровадження нової Програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», що орієнтована на особистісний розвиток дитини, формування в неї життєвої компетентності. З цією метою в закладах створено відповідне розвивальне середовище – ігрові, етнографічні, художньо-естетичні, дослідницькі, конструктивно-будівельні та фізкультурні осередки, екологічні та краєзнавчі стежини, дитячі городи, квітники, куточки лісу, лугу, водойми тощо. Багато уваги приділено формуванню у дітей знань і умінь з безпеки життєдіяльності, використанню у освітньо-виховному процесі здоров’язберігаючих та здоров’яформуючих технологій. В основі роботи педагогів – нетрадиційні форми проведення занять, використання проблемних ситуацій, залучення дошкільників до дослідницько-пошукової діяльності тощо.

У загальноосвітньому навчальному закладі увага делегації була зосереджена на впровадженні особистісно-орієнтованих технологій навчання та виховання школярів, змісту діяльності з розвитку творчих здібностей учнів, їх інтелектуального потенціалу.

Центр дитячої та юнацької творчості познайомив із діяльністю об’єднання учнівської молоді, які удосконалюють свої знання у різних галузях науки, техніки, культури, набувають дослідницької компетентності під керівництвом досвідчених педагогів, викладачів вищих навчальних закладів та інших фахівців. Педагогічний колектив позашкільного навчального закладу також розкрив зміст діяльності над науково-методичною проблемою «Біологізація освітнього простору ПНЗ як активна методико-біологічна проблема», запросив відвідати кабінети природи, лабораторії, майстерні, теплиці, екологічні стежки, навчально-дослідну земельну ділянку, учнівське лісництво, мінідендрарій, познайомив із досвідом роботи за напрямками навчально-виховної діяльності (ранній творчий розвиток дитини, художньо-естетичний, декоративно-ужитковий, туристсько-краєзнавчий, еколого-натуралістичний, фізкультурно-спортивний, соціогуманітарний, соціально-реабілітаційний).

Зустріч освітян Тростянецького та Білопільського районів закінчилась засіданням круглого столу з проблеми «Інновації в освіті: стан проблеми та перспективи впровадження», під час якого відбувся обмін думок щодо змісту та результативності інноваційної діяльності освітян Білопільщини, окреслено пріоритети в розвитку галузі освіти обох районів. На згадку про творчу співпрацю в рамках естафети педагогічних інновацій делегації обмінялись подарунками – матеріалами з досвіду роботи відділів освіти, районних методичних кабінетів та освітніх установ, які демонструють інноваційні кроки у професійній діяльності освітян.

Наталія Леонідівна Новак,
начальник відділу освіти
Тростянецької райдержадміністрації

Категорія: Обласні заходи | Додав: Methodist (08.11.2011)
Переглядів: 1058 | Рейтинг: 0.0/0
План роботи РМК

Пошук
Адміністратор сайту Хомюк Сергій Сергійович (sergeyhomyk@gmail.com)