Шановний молодий колего!
Щиросердно вітаємо зі вступом на ниву освіти!
Сьогодні ти поповнюєш ряди тих, хто несе людям Знання, готує до життя нове покоління. Учитель – найвище звання, яке існує в суспільстві. Людина починається з матері, з учителем вона продовжується.
Щоб не втратити радість життя, радість спілкування з дітьми, учитель час від часу має відчути себе сонцем із безліччю променів – скільки учнів, стільки променів. Будьте сонячними людьми, пророками, які несуть світло людям і ведуть націю в прекрасне майбутнє. Тільки творчий педагог, творча особистість, може навчити й виховати творчу особистість учня, вихованця.
Професія вчителя – вічна професія. Дітям завжди необхідні наставники, учителі, майстри своєї справи, ті, про яких кажуть: «Учитель від Бога».
Будь гідним продовжувачем традицій, започаткованих твоїми колегами. Щедро ділися своїми знаннями, плекай справжніх патріотів нашої держави. Віримо, що ти внесеш у творчість педагогічного колективу свіжий струмінь почуттів, волі, енергії.
Ми глибоко переконані, що ти підеш обраним шляхом твердо і впевнено, здобудеш багато славних перемог, досягнеш вершин педагогічної майстерності! Нехай девізом для тебе будуть мудрі слова видатного українського педагога Василя Олександровича Сухомлинського – «Серце віддаю дітям».
З повагою, Лариса Іванівна Лампак,
начальник відділу освіти, молоді та
спорту Тростянецької районної
державної адміністрації
Молоді педагоги: 2013-2014 н. р.:
- випускники Сумського державного педагогічного університету імені Антона Семеновича Макаренка:
- Кошлатий Віталій Олександрович, учитель фізичної культури Тростянецької СШ І-ІІІ ст. №1;
- Яковлева Яна Олександрівна, учитель хімії Тростянецької СШ І-ІІІ ст. №3;
- Рибальський Ярослав Миколайович, учитель математики Тростянецької СШ І-ІІІ ст. №3;
- Бондаренко Олена Олександрівна, учитель історії Тростянецької СШ І-ІІІ ст. №5;
- Зайцева Катерина Олександрівна, педагог-організатор Боромлянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ;
- Пивоваров Сергій Сергійович, учитель фізики Буймерської ЗОШ І-ІІІ ст.;
- Глушко Інна Володимирівна, учитель математики Жигайлівської ЗОШ І-ІІІ ст.
- Ярова Аліна Юріївна, учитель математики Новгородської ЗОШ І-ІІІ ст.;
- Остапенко Юлія Валеріївна, керівник гуртка Палацу дітей та юнацтва;
- Бєльська Аліна Олександрівна, тренер-викладач ДЮСШ;
- Мельников Валерій Сергійович, тренер-викладач ДЮСШ;
- Остапенко Руслан Валерійович, тренер-викладач ДЮСШ;
- випускник Глухівського Національного педагогічного університету імені Олександра Довженка:
- Калачевський Євгеній Миколайович, учитель трудового навчання Гребениківської ЗОШ І-ІІІ ст.;
- випускниця Полтавського Національного педагогічного університету імені Володимира Галактіоновича Короленка:
- Собакар Юлія Геннадіївна, учитель української мови та літератури Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 1;
- випускниця Харківського Національного педагогічного університету імені Григорія Савича Сковороди:
- Вишник Ірина Олексіївна, учитель математики Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 1;
- випускники Лебединського педагогічного училища імені А.С.Макаренка:
- Сотнікова Тетяна Миколаївна – соціальний педагог Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 1;
- Мартиненко Юлія Петрівна – вихователь групи продовженого дня Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5;
- Мандрико Олександр Олександрович, учитель початкових класів Новгородської ЗОШ І-ІІІ ст.;
- Святушенко Анастасія Олександрівна, вихователь дошкільної групи Полянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ.
Шановні молоді колеги!
Наша велика педагогічна родина Тростянеччини звертається до вас – учорашніх випускників педагогічних навчальних закладів.
Як джерельна вода живить великі річки, моря й океани, так і ви, юні педагоги, своєю нестримною живлющою енергією наповніть серця й душі дітей, довірених вам не лише батьками, але й країною.
Саме вам втілювати в життя соціальні ініціативи Президента України Віктора Федоровича Януковича, голови Сумської обласної державної адміністрації Юрія Павловича Чмиря, голови Тростянецької районної державної адміністрації Едуарда Вікторовича Холодова, направлені на захист дітей, удосконалення всієї освітньої галузі, створення умов для розвитку розумових і фізичних здібностей учнів.
Тож розкривайте перед школярами двері у світ знань, світ краси й людяності!
Хай кожен ваш урок стане святом, запам’ятається, залишиться в душах учнів як феєрверк любові, добра, порядності, мудрості.
Завжди пам’ятайте слова великого українця, славетного педагога-гуманіста й дитячого письменника В.О. Сухомлинського: «Школа повинна любити дитину, тоді й дитина любитиме школу» та «Кожна дитина повинна бути щасливою».
Дорогі молоді колеги! Вірте у своїх дітей! І ця віра повинна передаватися дітям.
Пам’ятайте! Ви повинні завжди викликати у вихованців радість та життєвий оптимізм. Ви – чисте джерело, що надихає своєю силою, але черпайте досвід своїх колег, щоб не згоріти, не зміліти душею. Ми, старше покоління педагогів, упевнені, що ви, молоді колеги, маєте все необхідне для того, щоб вчити та виховувати дітей. А з досвідом ви тільки вдосконалюватимете свою майстерність, а ми вам у цьому готові допомогти.
Не бійтеся! Сміливо йдіть у клас.
Вас там чекають чудо-оченята
Вони – оцінка ваша, майстер-клас,
Вони – ваш шлях ... Щасливо вам його здолати!
З повагою, Віра Іванівна Громова,
заступник директора з навчально-виховної
роботи Тростянецької спеціалізованої школи
І-ІІІ ступенів № 2, учитель-методист
Пам'ятка молодому педагогу
- Вивчай можливості кожного майбутнього вихованця. Пам’ятай: без знання стану здоров’я дітей неможливе правильне навчання і виховання. Виховання має сприяти зціленню дитини від хвороб, набутих у попередні роки.
- Вступаючи у контакт з дітьми, не варто будувати зверхні взаємини з ними. Пам’ятай: навіть малюк у взаєминах з дорослими певною мірою прагне відстоювати свою незалежність. Від спільних колективних дій учителя та учня залежить успіх справи. Намагайся частіше хвалити, заохочувати вихованців. Вивчай індивідуальні можливості й потреби кожного з них, наполегливо оволодівай методикою педагогічної співпраці. Карай учня лише тоді, коли без цього не можна обійтися.
- Частіше всміхайся. Пам’ятай: твоя усмішка дітям свідчить про те, що зустріч з ними тобі приємна, усмішка створює в людей загальний позитивний настрій.
- Плануючи свої перші уроки, подумай:
- як учні повинні поводитися на уроці, які звички культурної поведінки для цього слід спеціально виховувати і які з уже наявних треба закріпити. Пам’ятай: якщо педагог не виховує в учнів певної системи корисних звичок, то на їхньому місці найчастіше виникають звички шкідливі. З перших уроків виробляй у вихованців певний стереотип поведінки, формуй позитивні навички;
- які види робіт будуть використані й виконані учнями на уроці, що необхідно зробити для того, щоб завдання вони виконували технічно грамотно, яка спеціальна підготовка для цього потрібна. Пам’ятай: більшість різних порушень на уроці відбувається через недостатню завантаженість учнів корисною, цікавою роботою. Особливо важливими є два елементи: чого вони навчаються, виконуючи ті чи інші завдання, та до чого привчаться в процесі цієї діяльності.
- Важливе завдання вчителя — передбачити ситуації, які виникатимуть на уроці. Пам’ятай: помилці легше запобігти, ніж виправити її.
- Вчися вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли, на твою думку, вони помиляються чи в тебе обмаль часу. Пам’ятай: кожен вихованець має знати, що ти його вислухаєш.
- Пам’ятай: основне призначення оцінки — правильно визначити результати навчання учнів, їхні навчальні досягнення, динаміку зміни успішності.
- Без вимог педагога неможлива організація навчальної та суспільне корисної діяльності учнів. Здебільшого протягом 45 хвилин уроку вчитель ставить перед своїми вихованцями близько 100 вимог. Пам’ятай слова А.Макаренка: «Без щирої, відкритої, переконливої, гарячої й рішучої вимоги не можна починати виховання колективу». Вимоги мають бути послідовними. Слід домагатися обов’язкового їх виконання від усього класу, не забуваючи про повагу до особистості учнів.
- Наполегливо оволодівай навичками самоаналізу уроку. Пам’ятай слова В.Сухомлинського: «Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб збудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху».
- Однією з важливих умов досягнення педагогічної творчості є вміння глибоко аналізувати весь комплекс як своєї навчально-педагогічної діяльності, так і діяльності своїх колег, оцінювати різноманітні аспекти шкільного життя, здійснювати творчий пошук шляхів подолання труднощів у спілкуванні. Пам’ятай: ведення щоденника з перших кроків твоєї педагогічної діяльності дасть змогу активізувати внутрішній діалог із самим собою, сприятиме розвитку педагогічної думки — відвертої, самокритичної, творчої.