Впровадження інновацій в освіту є і потребою, і вимогою, і завданням, і об'єктивною реальністю.
Держава відчуває нагальну потребу в освічених спеціалістах із високим рівнем культури, мобільності,
творчості, адаптивності до соціально економічних змін, а також необхідність запроваджувати нові знання,
використовувати сучасні способи передачі інформації та застосовувати інноваційні освітні технології.
9 листопада 2011 року на Тростянеччині в рамках регіональної естафети педагогічних інновацій «Нові горизонти освіти Сумщини» відбулася зустріч працівників галузі освіти Тростянецького та Липоводолинського районів, яка мала назву «Освіта Тростянеччини: інноваційні кроки». До складу делегації Липоводолинського району ввійшли начальник відділу освіти Тимошенко С.О., головний спеціаліст відділу освіти Пронь В.В., завідувачка районного методичного кабінету Шапран Ю.О., методист з дошкільної освіти районного методичного кабінету Удовиченко Т.В. та директор Берестівської ЗОШ І-ІІІ ст. Гречаник В.О.
Базовими установами та закладами для презентації досвіду впровадження освітніх інновацій стали відділ освіти Тростянецької районної державної адміністрації та районний методичний кабінет, Тростянецькі спеціалізовані школи І-ІІІ ступенів № 1, № 2 та № 5, Боромлянський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Тростянецької районної ради, дошкільний навчальний заклад «Пролісок» Боромлянської сільської ради.
Зустріч відкрила начальник відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації Новак Наталія Леонідівна. У своєму виступі Наталія Леонідівна розповіла про стан, проблеми та перспективи розвитку освіти Тростянеччини, окреслила напрямки співпраці органів державної влади та місцевого самоврядування, шляхи реалізації інноваційного підходу в управлінні розвитком галузі освіти району, системою роботи з розвитку педагогічної та дитячої творчості.
Завідувачка районного методичного кабінету Волочаєва Л.А. розкрила питання впровадження інновацій у діяльність районної методичної служби, значну увагу приділивши досвіду реалізації інвестиційного проекту «Створення інформаційно-методичного центру для дітей, молоді та педагогічних працівників Тростянецького району», організації роботи щодо навчання освітян основам інформаційно-комунікаційних технологій та здійсненню інформаційно-видавничої діяльності на базі новоствореного структурного підрозділу районного методичного кабінету – інформаційно-методичного центру.
Гостинно зустріли делегацію липоводолинчан педагогічний колектив Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 2. Директор Бутко В.М. поділився досвідом управління загальноосвітнім навчальним закладом в умовах реформування освітньої галузі, заступник директора з навчально-виховної роботи Громова В.І. представила Концепцію школи високоморальної особистості, досвід педагогічного колективу з реалізації науково-методичної проблеми щодо формування висококомпетентної особистості випускника школи. Особливе враження отримали гості після ознайомлення з діяльністю колективу щодо реалізації проекту «Школа здорового харчування». Керівник даного проекту Громова В.І. та тренери школи здорового харчування (Спасьонова Л. А., Міщенко І.А., Фесенко В.І., Подоляк Ю. С., учителі початкових класів, Луценко Ю.М., практичний психолог, Лазоренко О.А., учитель обслуговуючої праці) продемонстрували фрагменти тренінгового заняття, свята української національної кухні, майстер-клас із приготування вітамінних та корисних для здоров’я страв. Участь у заході взяла родина Демирчан, яка зачарувала присутніх українськими народними піснями.
Ділова зустріч освітян продовжилась у Тростянецькій спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 5. Гостей привітав заступник голови Тростянецької районної державної адміністрації Роженко П.П. У своєму виступі Павло Петрович акцентував увагу на реалізації пріоритетних для галузі напрямків, серед яких, зокрема, і розвиток матеріально-технічної бази навчальних установ, підвищення якості освітніх послуг, впровадження здоров’язберігаючих технологій, залучення додаткових коштів через здійснення активної інвестиційної діяльності тощо.
Директор школи Свірідова О.Д. ознайомила колег зі змістом роботи педагогічного колективу щодо створення сучасного іміджу навчального закладу. Значне зацікавлення гостей викликав досвід реалізації програми комп’ютеризації шкільної бібліотеки, створення та організації роботи шкільного інформаційно-методичного центру, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій через використання електронних засобів навчального призначення, досвід реалізації антикризового гуманітарного проекту «Створення різновікової групи продовженого дня», організації естетичного виховання учнів. Досвід впровадження освітніх інновацій у навчальному закладі презентували шкільний бібліотекар Саєнко Л.В., учитель інформатики та математики Слєдзєвський Ю.Б., заступники директора з навчально-виховної та виховної роботи Іллюхіна Т.М. і Юхно Т.М., вихователь групи продовженого дня Ващенко З.Д. Шкільний вокальний ансамбль «Тростянецькі цукерочки» (керівник – учитель музики Бабич Л.М.) подарував гостям чарівну пісню про рідний тростянецький край.
Про стратегію розвитку загальноосвітнього навчального закладу розповідала учасникам естафети у стінах свого навчального закладу директор Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 1 Москальова С.М. Освітяни відвідали шкільний музей Миколи Хвильового, переглянули фрагмент літературної стежини, який підготували старшокласники під керівництвом учителя української мови й літератури Пустовіт Т.В. Заступник директора з навчально-виховної роботи Бажан С.С. ознайомила з досвідом реалізації на базі початкової ланки школи проекту «Сходинки до раціонального харчування».
Надалі маршрут освітян пролягав через дошкільний навчальний заклад «Пролісок» Боромлянської сільської ради. На базі садочку відбулося спілкування з сільським головою Романікою В.М. та завідувачкою Сич Л.М. з питань проблем функціонування та розвитку сільського навчального закладу, реалізації комплексного підходу щодо різнобічного й гармонійного розвитку малюків, інноваційних кроків на шляху впровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Були відвідані заняття з художньо-естетичного та креативного розвитку дошкільників (вихователь Тіток Т.В., музичний керівник Яресько Л.В.), пошуково-дослідницької діяльності (вихователь Місюра Т.Г.).
Завершилась подорож учасників естафети у Боромлянському навчально-виховному комплексі «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад». Директор закладу Голодна В.Г. поділилась багатим досвідом педагогічного колективу щодо впровадження проектних технологій в освітній та виховний процес навчального закладу. Освітяни завітали до шкільного музею освіти, методичного кабінету, поспілкувалися зі старшокласниками, здійснили екскурсію навчальним закладом, переглянули фрагменти презентацій дослідницького проекту «Для нас то смертельно – забути» (керівник проекту – учитель історії Яреськовська О. А.), проекту «Вишивка – цілюща вода духовної криниці української жінки», який став переможцем Всеукраїнського конкурсу «Добро починається з тебе», фрагменти засідання літературної вітальні «Я боюся стати таким, як дорослі…» (керівник – учитель української мови й літератури Колодяжна Л.А.) та заняття з елементами тренінгу для педагогічних працівників навчального закладу «Що перетворює людей на команду? Проектуємо успіх!» (керівники – практичний психолог Сивовол Т.М. та учитель біології Билинка О.М.). Гості залишились приємно враженими успіхами та талантами педагогічного колективу й учнів навчального закладу.
Професійна зустріч працівників галузі освіти Тростянецького та Липоводолинського районів закінчилась обговоренням проблем щодо реалізації сучасних підходів в управлінні інноваційною діяльністю в галузі освіти. Начальник відділу освіти Новак Н.Л. на згадку про перебування на Тростянеччині подарувала гостям комплекти друкованих та електронних видань відділу освіти та районного методичного кабінету – газети «Свічадо», науково-методичні збірники із серії «Бібліотека педагога» та «Передовий педагогічний досвід освітян Тростянеччини», рекламні інформаційні буклети про установи та заклади освіти району, інші матеріали з досвіду діяльності педагогів Тростянецького району.