Четвер, 02.05.2024, 23:56
Відділ освіти Тростянецької РДА Сумської області
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Районні заходи [61]
Носії ППД [4]
Обласні заходи [9]
Особистості [2]
Методичні матеріали [1]
Заклади

Тростянецька СШ №1

Тростянецька СШ №2

Тростянецька СШ №3

Тростянецька ЗОШ №4

Тростянецька СШ №5

Білківський НВК

Боромлянський НВК

Буймерська ЗОШ

Гребениківська ЗОШ

Жигайлівська ЗОШ

Кам'янський НВК

Новгородська ЗОШ

Дернівський НВК

Смородинський НВК

Станівська ЗОШ

Полянський НВК

Люджанський НВК

Боромлянський ДНЗ "Пролісок"

Микитівський ДНЗ "Червона шапочка"

Станівський ДНЗ "Зірочка"

Буймерський ДНЗ "Ромашка"

Жигайлівський ДНЗ "Берізка"

Гребениківський ДНЗ "Сонечко"

КПНЗ ТРР "Палац дітай та юнацтва"

Головна » Статті » Носії ППД

Лауреат обласного туру Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2011"

Ще дівчам із сонячним віночком кісок, вона мріяла про те, що колись стане вчителькою, навчатиме дітей розуму, добра, любові до Батьківщини. Цілеспрямовані, працьовиті, наполегливі люди завжди досягають своєї мети, перетворюють свої мрії в реальність. Якраз такою і є Тетяна Володимирівна: спокійна, доброзичлива.

Тетяна Володимирівна ніколи не боялася труднощів, упевнено йшла до своєї мети, не зупинялася на досягнутому. І тоді, коли навчалася в Лебединському педагогічному училищі, і в Харківському державному педагогічному університеті, і коли стала вчителем історії. Завжди наполегливо працювала, вивчала передовий педагогічний досвід, експериментувала. Уся її педагогічна діяльність, хоча й невелика, - це приклад самовдосконалення, наполегливої праці, вимогливості до себе, професійного росту. Завжди послідовна у виборі методів і прийомів навчання. На її думку, вони повинні бути максимально чіткими, загальнодоступними, результативними й орієнтованими на досягнення мети уроку. Надзвичайно відповідально ставиться до виконання свого професійного обов’язку.

Уміння провести сучасний урок – неабияке мистецтво. Її уроки завжди цікаві, методично продумані, унаочнені, із використанням сучасних нестандартних форм і методів роботи. Вміє вчитель будити учнівську думку, активізувати творчу уяву своїх вихованців, дбає про розвиток їх мислення, а тому учні люблять і чекають уроків Тетяни Володимирівни. Добре усвідомлюючи, що сучасний урок має бути розвиваючим, навчальним, виховуючим, педагог вдало використовує навчальний алгоритм на уроках історії, диференційований підхід до навчання учнів, уміло застосовує метод проблемного навчання.

Практикуються вчителем нестандартні уроки: уроки – подорожі, уроки – екскурсії, уроки – диспути. Вона широко використовує на уроках та в позаурочний час краєзнавчий матеріал.

Тетяна Володимирівна розробила цикл уроків «Використання нестандартних форм навчання на уроках історії рідного краю» (дані матеріали у 2008 році занесені до обласної картотеки передового педагогічного досвіду), проект «Етнографічні особливості на території Тростянеччини», збірку матеріалів про події Великої Вітчизняної війни на території рідного краю «Їх життя – подвиг».

Головним завданням сучасної школи Тетяна Володимирівна вважає створення умов для різнобічного розвитку особистості учнів, формуванні в них суб’єктивних якостей, що забезпечують їх самовизначення, самореалізацію, досягнення успіху в житті, здатність мислити мобільно, бути відкритим до сприйняття думок інших і, одночасно, принциповим у відстоюванні своєї позиції. Це послужило поштовхом для роботи над науково-методичною проблемою «Розвиток критичного мислення як засіб формування громадянської компетентності особистості».

На уроках історії використовує такі форми й методи технології критичного мислення, що дають можливість мати більш високі результати. Для створення емоційного комфорту вчитель використовує метод «Асоціативний кущ». Щоб активізувати розумову діяльність, зосередити увагу учнів на конкретній темі, застосовує прийоми «Ключові слова», «Чарівна скринька». Здатність підсумовувати інформацію, визначати головні ідеї та думки учителю допомагають такі методи, як метод «Прес», написання тексту в довільному стилі, аналізувати зроблене, зіставляти досягнуте із поставленою метою, висловлювати свою точку зору на проблемне питання, визначати оцінку своєї роботи та роботи однокласників на уроці – метод дискусії, дебати, обмін думками, аргументування, адже уміння дискутувати необхідні учням для того, щоб навчитися уникати нав’язування сучасних думок.

Під час роботи з підручником, історичними джерелами Тетяна Володимирівна використовує такі методи, як система позначок «Поміч», читання з маркуванням тексту, складання таблиць, схем, тез, відповіді на запитання.

Педагог, який працює творчо, який розуміє проблеми своїх учнів, повинен зорієнтувати їх на критичне осмислення будь-якої проблеми, своєї ролі в її розв’язанні. Для цього й застосовує вчитель систематично такі прийоми і методи, які б навчили учнів мислити критично та вдосконалювати й розвивати ці вміння.

Шаповал Т.В. завжди дає своїм учням ґрунтовні та якісні знання. Її вихованці постійні призери та учасники районних олімпіад, Всеукраїнських конкурсів: 2008 р. – І місце в краєзнавчій вікторині «Сумщина»; 2010 р. – 1 учень нагороджений сертифікатом «Золотий лелека» та 3 учні – «Бронзовим лелекою» у Всеукраїнському інтерактивному історичному конкурсі «Лелека»; 2009, 2010 р. р. – переможці районного етапу Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Історія України та державотворення»; протягом 2005-2010 р. р. учні є призерами ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.

Тетяна Володимирівна працює над відновленням шкільного краєзнавчого музею. Організована нею пошукова група «Подвиг» є осередком позакласної роботи вчителя, де діти мають змогу прилучитися до національно-культурних традицій України, історії рідного краю.

Шаповал Т.В. є керівником краєзнавчо-туристичного загону школи, який протягом 3-х років є постійним призером районного туристичного зльоту «Моя земля – земля моїх батьків».

Тетяна Володимирівна – різнобічно обдарована людина. Має авторитет і повагу в колег, учнів та батьків.

Перемога Шаповал Тетяни Володимирівни у районному та обласному турах (лауреат, ІІ місце) Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2011» є результатом високої професійної майстерності, наполегливої праці, любові до своїх вихованців.

Категорія: Носії ППД | Додав: Methodist (16.08.2011)
Переглядів: 784 | Рейтинг: 0.0/0
План роботи РМК

Пошук
Адміністратор сайту Хомюк Сергій Сергійович (sergeyhomyk@gmail.com)