Кроки до перемоги:
- крок перший – переможець районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2012» у номінації «Етика» (листопад-грудень 2011 року);
- крок другий – переможець очно-заочного етапу обласного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2012» у номінації «Етика» (січень 2012 року);
- крок третій – лауреат обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2012» у номінації «Етика» (лютий 2012 року).
Про педагога
Михайленко Тетяна Миколаївна – учитель української мови й літератури, світової літератури та етики Тростянецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Тростянецької районної ради Сумської області.
У 1998 році закінчила Сумський державний педагогічний інститут ім. А.С.Макаренка за спеціальністю «Українська мова і література та народознавство». Загальний педагогічний стаж – 13 років, спеціаліст І кваліфікаційної категорії.
Актуальність вивчення етики в школі обумовлена змінами в ціннісних орієнтирах українського суспільства та загальним зростанням ролі моралі в житті людства в інформаційному суспільстві часів глобалізації. Вивчення предмету етика в школі сприяє не лише соціалізації особистості, але й її духовно-моральному зростанню. Саме цим і користується в своїй роботі вчитель етики Михайленко Тетяна Миколаївна, педагогічний стаж якої 13 років.
Тетяна Миколаївна – фахівець із високим рівнем науково-теоретичної та методичної підготовки. Учителька третій рік працює над реалізацією науково-методичної проблеми «Формування морально-етичних норм, що сприяють духовному здоров’ю на уроках етики». В організації навчально-виховного процесу якісно реалізує сучасні вимоги до викладання етики, володіє інноваційними методами та творчо їх впроваджує. Кожен її урок чітко продуманий, завершений, емоційно й змістовно насичений пізнавальними завданнями, елементами самостійної творчості.
В системі її роботи – використання інтерактивних технологій навчання. Актуальними є такі методи та прийоми: бесіда, рольові ігри, моделювання та розв'язування проблемних ситуацій, виконання творчих завдань на уроках, а також вдома, аналіз художніх текстів, цікавих фактів, історії з життя учнів та інші.
Учитель забезпечує індивідуальний та диференційований підходи до навчання учнів. Школярі на уроках отримують різноманітні завдання: проаналізувати твір чи уривок з твору, закінчити розповідь, порівняти ситуації із ситуаціями з власного життя і тому подібні. Як домашнє завдання вчитель пропонує учням написати казку, оповідання на морально-етичну тематику, намалювати ілюстрації до певних ситуацій, окремих тем. Результатом використання таких форм роботи є вміння учнів відстоювати власну точку зору, при цьому, розвиваючи свій творчий потенціал та ініціативу, застосовуючи на практиці набуті знання.
Тетяну Миколаївну хвилюють морально-етичні переконання, культурний рівень учнів, бо вони завтра стоятимуть біля керма нашої економіки, культури, освіти, медицини. Тож, крім художніх творів, представлених у підручнику, вчитель на уроках використовує додаткову літературу, таким чином залучає учнів до читання та аналізу творів на етичну тематику, навчає добру, справедливості, правдивості, толерантності, альтруїзму, милосердю, формує інші моральні якості людини.
У центрі морально-етичного виховання знаходиться особистість людини. Тому Тетяна Миколаївна переконана, щоб навчити поважати людину – треба дати їй уявлення про морально-етичні принципи поведінки. З цією метою в щоденні плани виховної роботи вчитель включає необхідні цикли бесід: «Етикет учня», «Милосердя і любов до ближнього», «Вчимося бути толерантними», «Краса зовнішня і внутрішня». Звертає увагу й на такі якості, як терпимість, поблажливість. Вчителька переконана, що тематика бесід повинна бути різноманітна, весь цикл бесід має поступово розширювати й поглиблювати зміст морально-етичного виховання.
Педагогічна скринька Тетяни Миколаївни містить значну кількість позакласних заходів - «Ти живеш серед людей» (5 клас), «Як інших навчити поваги до себе?» (6клас), «Я зичу вам доброго дня» (7 клас), «Люди, будьте взаємно ввічливими!» (8 клас), «Щастя – не слова, не гроші» (9клас), «Мандрівка в країну Ввічливих» (5клас), «Моральні цінності в житті людини» (10 клас), «Я зичу вам доброго дня!» (11клас), «Зелений дивосвіт – чудове царство природи» та інші.
Для впровадження науково-методичної проблеми Тетяна Миколаївна розробила систему уроків з етики в 5 класі з теми «Які правила визначають гармонію людини із собою та найближчим оточенням», підготувала методичне забезпечення для проведення тижня етики в школі.
Як класний керівник розробила науково-методичне забезпечення проведення виховної роботи за такими темами: «Типові помилки сімейного виховання», «Якщо ваша дитина – хуліган», «Що ви можете зробити, якщо вашу дитину кривдять в школі?», «Конфлікти з однокласниками - як поводитися батькам?», «Що робити, якщо дитина отримує погані оцінки», «Родинне виховання та його вплив на особистісний розвиток дитини» та інші.
Тетяна Миколаївна – різнобічно обдарована людина. Має авторитет і повагу як серед колег, так і серед учнів, батьків.
Перемога Михайленко Тетяни Миколаївни у районному та обласному етапах Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2012» є результатом високої професійної майстерності, наполегливої праці, любові до своїх вихованців.