Гармонійний розвиток дитини, що передбачає її фізичне, психічне, соціальне, духовне здоров’я, інтелектуальну достатність, морально-етичну досконалість, є нині пріоритетом у розвинутих країнах світу. Але разом із тим в усьому світі зростає стурбованість громадськості погіршенням стану здоров’я школярів. За останні десятиліття у світовому масштабі проблема здоров’я увійшла до глобальних проблем людства.
Тож сьогодні і в загальноосвітніх навчальних закладах гостро стоїть проблема збереження здоров'я учнів, і тому за напрямком до традиційної освітньої системи виділяють здоров’язбережувальні технології, які належать до групи педагогічних технологій на основі посилень соціально-виховних функцій освітньої установи.
З метою реалізації педагогами загальноосвітніх навчальних закладів завдань щодо збереження і зміцнення здоров’я школярів, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя в учасників навчально-виховного процесу 13 лютого 2013 року на базі Тростянецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 відбувся районний семінар-практикум для вчителів хімії з теми «Розвиток здоров’язбережувальної компетентності школярів в організації навчально-виховного процесу з хімії».
У ході семінару вчителями були розглянуті питання щодо причин погіршання стану здоров’я школярів, шляхів реалізації завдань педагогіки здоров’язбереження в організації навчально-виховного процесу та створення необхідних умов для збереження здоров’я як вчителів, так і учнів, опрацьовані гігієнічні критерії раціональної організації уроку та основні вимоги до уроку з позицій здоров'язбереження, Положення про кабінет хімії загальноосвітнього навчального закладу, Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінеті (лабораторії) хімії загальноосвітніх навчальних закладів, інструктивно-методичні матеріали «Безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладів».
Учасники семінару познайомились із досвідом роботи педагогічного колективу Тростянецької ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 щодо формування здоров’язбережувальної компетентності школярів, який презентувала заступник директора з навчально-виховної роботи Світлана Миколаївна Бурлака.
Учитель хімії Євген Олександрович Тертичний запросив колег на урок до учнів 11 класу з теми «Крохмаль. Будова крохмалю. Хімічні властивості: гідроліз, реакція з йодом», а також на позакласний захід для учнів 8-9 класів – брейн-ринг «Відгадай елемент». Навчально-виховні заходи були проаналізовані учасниками семінару з позицій дотримання принципів та використання методів і прийомів здоров’язбереження.
Мета всіх здоров’язбережувальних освітніх технологій – сформувати в учнів необхідні знання, вміння та навички здорового способу життя, навчити їх використовувати отримані знання в повсякденному житті. Сподіваємося, що чітке дотримання вчителями рекомендацій районного семінару-практикуму сприятиме створенню якісного здоров’язбережувального освітнього середовища.
Матеріали семінару
Лариса Анатоліївна Волочаєва, завідувач
районного методичного кабінету відділу освіти, молоді
тта спорту Тростянецької районної державної
адміністрації, керівник районного семінару-практикуму
вчителів хімії загальноосвітніх навчальних закладів району