«Усе прекрасне, що існує в навколишньому світі і створене людиною для інших людей,
повинно доторкнутися до серця дитини і облагородити його»
В. О.Сухомлинський
Всі діти малюють. Саме цей процес є основним засобом вираження себе. У малюванні діти вільні від обмежень, і тому з усіх видів художньої творчості воно їм найближче. Саме завдяки малюнку дорослі отримують можливість зазирнути у внутрішній світ маленької людини, зрозуміти логіку дитячої творчості, бо малювати й думати для неї – одне і те ж саме.
29 жовтня 2014 року на базі КПНЗТРР «Палац дітей та юнацтва» відбувся районний семінар-практикум вчителів образотворчого мистецтва з теми «Формування чуттєвої культури дитини засобами образотворчого мистецтва».
Під час теоретичної частини семінару було обговорене питання значення образотворчого мистецтва у формуванні чуттєвої культури особистості.
Завідуюча відділом декоративно-прикладного мистецтва КПНЗТРР «Палац дітей та юнацтва» Ворошило С.І. підвела підсумки районного етапу обласного заочного конкурсу «Юні художники Сумщини» та презентувала роботи переможців.
В рамках проведення практичної частини семінару керівник студії образотворчого мистецтва Гостєва Т.О. запропонувала попрацювати над жанром образотворчого мистецтва – натюрморт, а саме: «Натюрморт. Малювання з натури. Виконання натюрморту «Фрукти». Декоративна подача натюрморту». Кожному вдалося створити свій шедевр завдяки порадам та рекомендаціям досвіченого керівника, яка ознайомила учасників семінару з характерними ознаками та особливостями цього жанру.
Також разом з керівником студії образотворчого мистецтва «Веселка» Хижняк А.В. та керівником гуртка образотворчого мистецтва Савченко Ю.Ю. присутні створювали малюнки в техніці кляксографії та виготовляли картини в техніці декупаж. Така діяльність неймовірно захопила присутніх і дала змогу поринути не тільки в чарівний світ мистецтва, а й у безтурботне дитинство.
У процесі художньо-практичної діяльності на уроках образотворчого мистецтва учні, використовуючи різноманітні художні техніки і матеріали, опановують закони лінійної перспективи. Тому дуже доречним був виступ керівника гуртка образотворчого мистецтва Щербунова О.А., який допоміг вчителям удосконалити закони лінійної перспективи в процесі побудови куба.
Кожен з учасників семінару усвідомив, що вчитель повинен допомогти дитині знайти, відчути і зрозуміти красу живопису, а через мистецтво глибше усвідомити все, що її оточує: природу, предмети, працю людини і її духовні надбання. Краса нерозривна з добротою, вона облагороджує життя, надихає людину на добрі справи.
На завершення роботи відбувся обмін досвідом учасників районного семінару-практикуму по організації роботи в навчальних закладах з декоративно - прикладного напрямку.
Сподіваємося, що участь вчителів образотворчого мистецтва у творчій діяльності надихне їх на створення сприятливих умов для творчої самореалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності, розвитку в ній ціннісного ставлення до світу Природи, Культури, Людей, Самої Себе!
Яценко Галина Вікторівна,
методист з позашкільної, позакласної та виховної роботи
КЗ ТРР «Районний методичний центр»