Четвер, 21.11.2024, 14:28
Відділ освіти Тростянецької РДА Сумської області
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Календар
«  Січень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Заклади

Тростянецька СШ №1

Тростянецька СШ №2

Тростянецька СШ №3

Тростянецька ЗОШ №4

Тростянецька СШ №5

Білківський НВК

Боромлянський НВК

Буймерська ЗОШ

Гребениківська ЗОШ

Жигайлівська ЗОШ

Кам'янський НВК

Новгородська ЗОШ

Дернівський НВК

Смородинський НВК

Станівська ЗОШ

Полянський НВК

Люджанський НВК

Боромлянський ДНЗ "Пролісок"

Микитівський ДНЗ "Червона шапочка"

Станівський ДНЗ "Зірочка"

Буймерський ДНЗ "Ромашка"

Жигайлівський ДНЗ "Берізка"

Гребениківський ДНЗ "Сонечко"

КПНЗ ТРР "Палац дітай та юнацтва"

Головна » 2014 » Січень » 30 » Функції класного керівника в системі позакласної роботи
17:28
Функції класного керівника в системі позакласної роботи

«...У наших руках — найбільша з цінностей світу — Людина.
Ми творимо Людину, як скульптор творить свою статую з безформного
шматка мармуру: десь в глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси,
які належить добути, очистити від усього зайвого.»

В. О. Сухомлинський

Положення, затверджене наказом Міністерства освіти і науки від 06.09.2000 № 434 (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки від 29.06.2006 №489), регламентує діяльність класного керівника загальноосвітнього навчального закладу системи загальної середньої освіти. У Положенні визначено, що класний керівник - це педагогічний працівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом учнів класу навчального закладу, окремими учнями, їх батьками, організацію і проведення позаурочної та культурно-масової роботи, сприяє взаємодії учасників навчально-виховного процесу в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвитку учнів (вихованців), їх соціального захисту. Говорячи про виховні завдання, які має вирішувати сьогодні класний керівник, не можна не зазначити, що одним з найголовніших є виховання високоморального підростаючого покоління, формування в нього національної свідомості на основі відродження національних традицій українського народу, широкого використання ідей народної педагогіки, психології і практики виховання, надбань світової педагогіки.

Класний керівник спрямовує свою діяльність відповідно до основних завдань загальної середньої освіти, а саме:
 виховання громадянина України;
 формування особистості учня (вихованця), його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдаровань;
 виховання в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, почуття власної гідності, свідомого ставлення до обов'язків, прав і свобод людини і громадянина, відповідальності перед законом за свої дії;
 виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
 виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів (вихованців);
 формування екологічної культури особистості, набуття знань і досвіду розв'язання екологічних проблем, залучення до практичної природоохоронної роботи.

Класний керівник - це наставник учнів. Він організовує і спрямовує виховний процес у класі, об'єднує виховну роботу вчителів, батьків і суспільства, відповідає за організацію виховної роботи в своєму класі.

Позакласна робота - це різноманітна освітня і виховна робота, спрямована на задоволення інтересів і запитів дітей, організована в позаурочний час педагогічним колективом навчального закладу.

Завдання позакласної роботи є закріплення, збагачення та поглиблення знань, набутих у процесі навчання, застосування їх на практиці; розширення загальноосвітнього кругозору учнів, формування в них наукового світогляду, вироблення вмінь і навичок самоосвіти; формування інтересів до різних галузей науки, техніки, мистецтва, спорту, виявлення і розвиток індивідуальних творчих здібностей та нахилів; організація дозвілля школярів, культурного відпочинку та розумних розваг; поширення виховного впливу на учнів у різних напрямах виховання.

Діяльність школярів у межах позаурочної виховної роботи є багатогранною і різноманітною. І чим ширше коло діяльності, тим багатшим є духовний світ дітей, більше перспектив для формування морального обличчя особистості.

Пріоритетними функціями класного керівника виступають наступні:
а) когнітивно-діагностична функція - всебічне вивчення особливостей розвитку і поведінки учнів та визначення рівня їх вихованості з метою врахування цих особливостей у процесі позакласної роботи та здійснення індивідуального підходу до їх навчання і виховання;
б) організаторсько-стимулююча функція - організація позакласної роботи, яка б захоплювала учнів високою змістовністю, різноманітністю форм, постійним пошуком нових підходів до її проведення, без примусу та жорсткого регламентування діяльності вихованців;
г) координуюча функція класного керівника - узгодження їх педагогічних зусиль у навчанні та вихованні учнів, координація їх діяльності та здійснення єдиного підходу до дітей;
д) індивідуально-розвиваюча функція - розвиток особистісних якостей учнів: стимулювання їх потреб мотиваційної сфери, навчально-пізнавальної активності, розвиток творчих здібностей.

***

"Вихователь, що стоїть на рівні з сучасним ходом виховання, почуває себе живим, діяльним членом великого організму, який бореться з неуцтвом та пороками людства, посередником між усім, що було благородного й високого в минулій історії людей, і поколінням новим, охоронцем святих заповітів людей, які боролися за істину і за благо. Він почуває себе живою ланкою між минулим і прийдешнім, могутнім ратоборцем істини .й добра, і усвідомлює, що його справа, скромна зовні,— одна з найвизначніших справ в історії, що на цій справі грунтуються царства і нею живуть цілі покоління."

К. Д. Ушинський

Досить широко питання «Функції класного керівника в системі позакласної роботи» розглядалося 29 січня під час роботи районного семінару-практикуму, де класні керівник Кам’янської ЗОШ І-ІІІ ст. представили свій досвід роботи.

Захопив присутніх фрагмент заняття гуртка «Слобожанські рушники», який продемонструвала керівник гуртка «Українська вишивка» Кулібаба Ольга Дмитрівна; інтелектуальне шоу«Еврика», яке підготували Солодка Валентина Валеріївна та Ахмедова Єфрата Тофиківна, викликало шквал позитивних емоцій.

Та найбільше захоплення глядачів викликав загальношкільний захід «Школа відкриває таланти». Творчий звіт вразив різнобарв’ям талантів. Музичні і танцювальні номери, вірші, гуморески, інсценізації вражали щирістю, артистичністю, емоційністю та колоритом.

Практика показала тісну співпрацю педагогів та учнів Кам’янської ЗОШ І-ІІІ ст., батьків, працівників дошкільного навчального закладу, сільського будинку культури для якісної організації позакласної та позашкільної роботи.

Жмурко А.Г.
методист з позашкільної, 
позакласної та виховної роботи 
КЗ ТРР «Районний методичний центр»

Переглядів: 785 | Додав: Methodist | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
План роботи РМК

Архів записів
Пошук
Адміністратор сайту Хомюк Сергій Сергійович (sergeyhomyk@gmail.com)