В даний час школа потребує такої організації своєї діяльності, яка забезпечила б розвиток індивідуальних здібностей й творчого ставлення до життя кожного учня, впровадження різних інноваційних навчальних програм, реалізацію принципу гуманного підходу до дітей. У Буймерській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів тепло і привітно зустріли учителів 3 класів малокомплектних шкіл району, які зібралися 25 вересня на семінар-практикум. Тема семінару – «Формування життєвих компетентностей молодших школярів через використання ділових та рольових ігор на уроках в початковій школі». На засіданні круглого столу педагоги мали змогу висловити своє бачення про доцільність використання ділових та рольових ігор на уроках. В ході обговорення учасники семінару звернули увагу на те, що потрапляючи до школи після дитячого садка, дитина зустрічається з іншим видом діяльності – навчанням. Але гра залишається важливим засобом не лише відпочинку, а й творчого пізнання життя. У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватися, самостійно думати, розвивати увагу, адже вона є природною і гуманною формою навчання для дітей. З метою практичного застосування даної форми роботи, своїм досвідом поділилася учитель 3 класу Максак Валентина Василівна. На уроці літературного читання з теми «Чарівний каптур» (Японська народна казка). Підсумок за темою «З народного джерела», вона продемонструвала варіативність ігор та способи їх проведення на різних етапах уроку. Захопившись грою, діти не помітили, що навчаються, до активної діяльності залучилися навіть найпасивніші учні. Використання ділових та рольових ігор довели, що дії учнів на уроці відзначаються глибиною нестандартного мислення. Позитивною стороною використання даної форми роботи є те , що вона спонукала учнів застосовувати набуті раніше знання у новій ситуації. Таким чином вивчений матеріал пройшов через своєрідну практику, та вніс різноманітність і інтерес у навчальний процес. Крім того, учителі 3 класів відвідали виховний захід «Моя Батьківщина – рідна Україна», який підготувала учитель 1 класу Ященко Людмила Василівна. Добре підібрані рольові ігри допомогли створити доброзичливу обстановку бадьорий настрій,бажання працювати. Підбиваючи підсумки районного семінару-практикуму, колеги розробили методичні рекомендації, якими в подальшому будуть керуватися у своїй діяльності. Дякуємо адміністрації та педагогічному колективу Буймерської загальноосвітньої школі І-ІІІ за співпрацю у підготовці та проведенні семінару-практикуму.
Панічева Яна Володимирівна,
методист з початкової освіти КЗ ТРР «Районний методичний центр»
|