Педагогічна майстерність — вияв високого рівня педагогічної діяльності. Як наукова проблема, вона постала у XIX ст. Дослідники педагогіки тлумачать її як найвищий рівень педагогічної діяльності, який виявляється в тому, що у відведений час педагог досягає оптимальних наслідків, «синтез наукових знань, умінь і навичок методичного мистецтва і особистих якостей учителя», комплекс властивостей особистості педагога, що забезпечує високий рівень самоорганізації педагогічної діяльності. 25 вересня 2014 року на базі Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5 відбулося третє заняття районної школи педагогічної майстерності вчителів, що викладають предмети художньо-естетичного циклу, з теми «Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів через впровадження ігрових технологій на уроках художньо-естетичного циклу». Керівником районної педагогічної майстерні та носієм досвіду із зазначеної проблеми є Фоміна А.В., учитель музичного мистецтва та художньої культури Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5. До складу слухачів даної школи входять педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів – Олійник Ю.О. (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 1), Бабіна Г.І. (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 2), Герасименко Т.М. (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 3), Корнєєва Т.В. (Тростянецька ЗОШ І-ІІІ ст. № 4), Кошель О.В. (Білківський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ), Задесенець К.І. (Боромлянський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ), Мірошніченко Н.П. (Буймерська ЗОШ І-ІІІ ст.), Петренко В.О. (Гребениківська ЗОШ І-ІІІ ст.), Курило С.О. (Новгородська ЗОШ І-ІІІ ст.). Участь у засіданні також взяла і методист з позашкільної, позакласної та виховної роботи КЗ ТРР «Районний методичний центр» Яценко Г.В., виступ якої був зосереджений на висвітленні питання активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів через впровадження ігрових технологій на уроках художньо-естетичного циклу. З методикою проведення ігор на уроках музичного мистецтва ознайомила присутніх керівник школи Фоміна А.В., яка залюбки поділилася своїм багатогранним досвідом роботи з впровадження інноваційних методів, що забезпечують ефективне формування широкого спектру компетенцій учнів. Антоніна Василівна провела майстер-клас «Практичне застосування ігрових технологій на уроці». А вчителі із задоволенням виступали в ролі учнів і повністю поринули у безмежний світ мистецтва. Підсумком роботи була інтерактивна вправа «Я роблю так», де кожен із присутніх зміг поділитися власним досвідом щодо застосування різних видів ігрової діяльності в навчально-виховному процесі. Слухачі школи з’ясували, що застосування ігор залежить як від теми, так і від навчальної інформації конкретних уроків, термінів та понять, які необхідно засвоїти, що за допомогою методів ігрового навчання вчитель може швидко й якісно перевірити знання дітей, цікаво розпочати нову тему, використовуючи гру підвести підсумок уроку тощо. Учасники заняття дійшли висновку – звертаючись до методів інтерактивного навчання на уроках музичного мистецтва, вчитель може залучити дітей до активної ігрової творчої діяльності, а разом з нею – до розвитку особистості. Макаренко А. С. писав: «Гра має важливе значення в житті дитини… Якою буде дитина в грі, такою вона буде і в праці, коли виросте». Отже, гра – один із основних ключів до гармонійного розвитку особистості дитини.
Яценко Г.В., методист з позашкільної, позакласної та позашкільної роботи КЗ ТРР "Районний методичний центр"
|