Школа – це перш за все, книга,
а виховання – перш за все, слово,
книга і живі людські відносини.
В.О.Сухомлинський
Відповідно до плану роботи комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр» 13 жовтня 2014 року на базі Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 відбувся районний семінар-практикум шкільних бібліотекарів «Роль шкільного бібліотекаря у вихованні соціально-активної особистості: впроваджуємо проектні технології».
Актуальність теми семінару зумовлена тим, що шкільний бібліотекар – педагог інформаційної культури, який розвиває та підтримує творчий потенціал, проектну діяльність учителів та учнів, навчальні дослідження, стає консультантом у сфері інформаційної культури, постачальником інформаційних ресурсів. Саме такий фахівець потрібний сучасній школі.
Мета заходу – зорієнтувати діяльність шкільних бібліотекарів щодо виховання соціально-активної особистості, здатної до самоосвіти й саморозвитку через впровадження проектних технологій в роботу шкільної бібліотеки.
Директор школи Лариса Іванівна Лампак ознайомила присутніх з пріоритетними напрямками навчально-виховного процесу та сучасними новітніми освітніми технологіями, які впроваджуються в роботу педагогічного колективу.
Цікавий і змістовний захід щодо впровадження проектних технологій в роботу шкільної бібліотеки продемонструвала Тетяна Йосипівна Кожушко, бібліотекар школи. Вона презентувала авторський проект «Україно! Читай!» та власний сайт.
У виступі «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу» Саєнко Людмила Володимирівна, керівник районного методичного об’єднання шкільних бібліотекарів, бібліотекар Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 5, окреслила основні аспекти реорганізації шкільних бібліотек у сучасні інформаційні центри та означила аспекти творчого використання проектних технологій з метою виховання соціально активної особистості учнів.
Бібліотекар Тростянецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Желєзняк Віра Вікторівна розширила тему виховання соціально активної особистості, формування духовно-моральних цінностей школярів у процесі бібліотечної діяльності.
Білик Галина Миколаївна, шкільний бібліотекар Боромлянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ, презентувала свої власні здобутки з розвитку творчого читача, формуванні читацьких компетентностей школяра, акцентуючи на позитивному досвіді.
Учасники семінару переглянули виховний захід «Відеокруїз до країни Читалії», поринувши у цікавий світ книг і літературних героїв. Присутніх чекали нові відкриття та сюрпризи. Проведений захід сприяв розширенню знань учнів про книги, бібліотеку, формування інформаційної компетентності.
Під час проведення теоретичної частини семінару її учасники опрацювали методичні матеріали щодо формування читацьких компетентностей школярів. Бібліотекарі постійно зверталися до педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського, у якій значна увага приділяється формуванню соціально активної особистості учня через різні напрямки організації діяльності шкільної бібліотеки.
За результатами роботи семінару учасники напрацювали методичні рекомендації, які в подальшому будуть використовувати для реалізації даної теми.
Громова Віра Іванівна, методист з бібліотечних фондів
КЗ ТРР «Районний методичний центр»,
керівник районного семінару-практикуму шкільних бібліотекарів
Переглядів: 776 |
Додав: