З метою аналізу адаптації дітей до умов навчання у першому класі 09.10.2014 на базі Гребениківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відбувся семінар-практикум учителів 1 класів.
Під час теоретичної частини семінару педагоги розглянули актуальне питання «Адаптація дітей шестирічного віку до умов навчання в школі». В ході обговорення колеги зауважили, що період навчання дитини у першому класі є особливо важливим, адже у цьому віці через ігрову діяльність поступово формується навчальна діяльність, якою діти починають оволодівати.
В ході семінару гості відвідали відкритий урок математики в 1 класі, який провела вчитель вищої категорії Кошлата Ніна Іванівна. Колеги мали змогу переконатися, що педагог з метою зосередження уваги дітей під час вивчення та закріплення нового матеріалу, а також уникнення перевантаження учнів, використовує на уроці різноманітні завдання, цікаві навчальні ігри, нестандартні подорожі, вводить в хід уроку персонажі казкових героїв, яких діти зазвичай дуже люблять та радіють зустрічі з ними.
Аналізуючи відвіданий урок учасники заходу звернули увагу, що більшість дітей повністю адаптувались до умов навчання в школі. У них сформовані пізнавальні функції: увага, пам’ять, сприймання, мислення, мовлення, уява. Діти адекватно сприймають всі вимоги вчителя, вміють чути і слухати інших, відповідати на поставлені запитання. З метою розвитку зорово-моторної координації, вчитель на уроці застосовує роботу в зошиті з друкованою основою.
За планом семінару учасники відвідали позакласне заняття для учнів початкових класів з образотворчого мистецтва, яке провела Гашута Ніна Іванівна – учитель-методист. Під час заходу велика увага була приділена вихованню любові до своєї держави. Діти декламували вірші про Батьківщину, довели, що вони є патріотами своєї країни. І насамкінець кожен виконав завдання – намалював листівку, виготовив аплікацію на тему «Хоробрі серця».
Приємні емоції викликало проведення благодійного ярмарку, де колеги мали змогу придбати різноманітні дари осені, а кошти від цього заходу будуть передані на допомогу постраждалим військовослужбовцям.
Підводячи підсумки засідання, прийшли до висновку, що навчальна діяльність вимагає від першокласників не лише значного розумового напруження, а й більшої фізичної витривалості, вольових зусиль. Тому створення сприятливого середовища для адаптації дітей до систематичного шкільного навчання забезпечуватиме їм подальший благополучний розвиток, успішне навчання та виховання.
Панічева Яна Володимирівна, методист з початкової освіти
КЗ ТРР Районний методичний центр.