Природа не лише середовище навколо нас, а й
всенародне добро і багатство, за яке відповідає кожен
громадянин нашого суспільства – це червона нитка
світоглядних переконань, від яких залежить
громадянська позиція людини.
В.О. Сухомлинський
Одним із найважливіших завдань сьогодення є формування особистості, громадянина і патріота суверенної України, реалізація якого покладається на систему освіти. Інтегрованим результатом опанування змістом загальної середньої освіти учнів є розвиток життєвих компетенцій.
Формування екологічної компетенції учнів шляхом запровадження педагогічної технології особистісно орієнтованого навчання на уроках біології вивчали вчителі біології Тростянецького району під час семінару-практикуму, який відбувся 5 лютого 2014 року на базі Станівської ЗОШ І-ІІ ступенів.
Відкритий урок біології у 7 класі «Відділ Мохоподібні» та позакласний захід «Екологічна гра «Найрозумніший» провела Ярова Олена Олексіївна, вчитель біології І кваліфікаційної категорії Станівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів. Особистісно орієнтований підхід до навчання передбачає співпрацю та співтворчість учня та вчителя. О.О. Ярова працювала на уроці над формуваням особистості, здатної до творчого пошуку, над розкриттям індивідуальних здібностей кожного учня.
Під час проведення позакласного заходу «Екологічної гри «Найрозумніший» вчитель проводила узагальнення й закріплення знань учнів з біології на екологічну тематику, формувала в них активну життєву позицію щодо охорони навколишнього середовища.
Під час семінару - практикуму були також розглянуті питання діяльності вчителя біології з організації та проведення у загальноосвітніх навчальних закладах Тростянецького району Міжнародного природничого інтерактивного учнівського конкурсу «Колосок» та особливості підготовки обдарованих учнів до участі у ІІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з біології.
Учителі біології Тростянецького району ухвалили рішення продовжувати роботу над формуванням екологічної компетенції учнів, використовуючи технологію особистісно орієнтованого навчання під час викладання біології, забезпечувати умови для самореалізації та ефективної навчально-пізнавальної діяльності учнів з урахуванням їхніх інтересів, потреб, нахилів, здібностей.
Л.В.Разбєйко,
методист з навчальних дисциплін
КЗ ТРР «Районний методичний центр»