Четвер, 25.04.2024, 22:11
Відділ освіти Тростянецької РДА Сумської області
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Календар
«  Січень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Заклади

Тростянецька СШ №1

Тростянецька СШ №2

Тростянецька СШ №3

Тростянецька ЗОШ №4

Тростянецька СШ №5

Білківський НВК

Боромлянський НВК

Буймерська ЗОШ

Гребениківська ЗОШ

Жигайлівська ЗОШ

Кам'янський НВК

Новгородська ЗОШ

Дернівський НВК

Смородинський НВК

Станівська ЗОШ

Полянський НВК

Люджанський НВК

Боромлянський ДНЗ "Пролісок"

Микитівський ДНЗ "Червона шапочка"

Станівський ДНЗ "Зірочка"

Буймерський ДНЗ "Ромашка"

Жигайлівський ДНЗ "Берізка"

Гребениківський ДНЗ "Сонечко"

КПНЗ ТРР "Палац дітай та юнацтва"

Головна » 2014 » Січень » 24 » Реалізуємо цілісну модель виховної системи загальноосвітнього навчального закладу – розвиваємо особистість дитини.
16:05
Реалізуємо цілісну модель виховної системи загальноосвітнього навчального закладу – розвиваємо особистість дитини.

"…Як би людина успішно не закінчила вищий педагогічний навчальний заклад,
хоч яка б вона не була талановита, а якщо не вчитиметься на досвіді,
ніколи не буде хорошим педагогом”

А.С. Макаренко

Сьогодення характеризується значною увагою до освітньо-виховної діяльності. Це, безперечно, визначається із встановленням української державності, побудовою демократичного правового суспільства, інтеграцією України до європейського товариства та швидким зростанням громадянської свідомості.

Згідно з чинним законодавством України реалізація виховної функції покладена на навчальні заклади. Це регламентовано Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту». Головні напрями виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів викладені у програмі «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затвердженій наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243. Ще Василь Сухомлинський зазначав, що школа – це насамперед вогнище духовного життя, де у всій повноті мають розкриватися багатство інтелектуальної, емоційної, моральної сфер духовного життя особистості.

***

«Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні;
пробудити в їхніх серцях почуття гордості,
власної гідності - це перша заповідь вихователя»
Василь Сухомлинський

Одним із найважливіших напрямків соціальної політики в Тростянецькому районі є формування й розвиток умов для навчання, виховання та діяльності учнівської молоді. Кожен навчальний заклад визначає систему виховної роботи, яка спрямована на формування відповідного виховного простору з потужнім виховним впливом на особистість та сприяє формуванню її ціннісних орієнтацій та духовних пріоритетів.

Модель системи виховання – це цілісне уявлення про систему виховання, котра складається у конкретному навчальному закладі. Саме тому виховна робота повинна будуватися за принципом: виховна система для дітей, а не навпаки.

Створення моделі виховної системи – це досить складне завдання, для розв’язання якого потрібно враховувати не лише можливості педагогічного колективу навчального закладу, а й інтереси учнів, батьків.

Цілісна модель виховної системи – це комплекс напрямів виховання для впливу на учнів, на які спрямована діяльність педагогічного колективу навчального закладу. Цілісна модель виховної системи має включати у себе такі напрями:
1. Інтелектуальне виховання – формувати усвідомлене відношення до навчання, розвиток творчих пізнавальних потреб, здібностей та інтересів.
2. Фізичне виховання – забезпечити міцний фізичний розвиток із урахуванням вікових особливостей, сформувати негативне відношення до алкоголю, тютюнопаління, вживання наркотиків, що є несумісним із фізичною культурою та здоров’ям учнів.
3. Трудове виховання – сформувати в учнів потребу доброякісно трудитись на користь суспільства, розвивати інтереси до творчої праці.
4. Патріотичне виховання – формувати в учнів властивості свідомості та активності громадянина незалежної держави.
5. Естетичне виховання – залучати учнів до прекрасного у мистецтві та навколишньому середовищі, формувати художні погляди та смаки, розвивати творчі художні здібності.
6. Екологічне виховання – формувати бережне ставлення, використання та збереження природи.

Педагог і учень − рівноправні суб’єкти навчально-виховної діяльності. Тому варто більше уваги приділяти стимулюванню внутрішньої і зовнішньої активності дітей та учнівської молоді, їх оптимальній участі у суспільній діяльності у справі виховання.

Питанню впровадження цілісної моделі виховної роботи приділили значну увагу заступники директорів з виховної роботи під час районного семінару-практикуму, якій відбувся 22 січня 2014 року на базі Білківського НВК.

Заступники директорів з виховної роботи мали змогу познайомитися з досвідом виховної роботи педагогічного колективу Білківського НВК. Практична частина семінару показала систематичну плідну роботу педагогів закладу. Експрес-подорож «Сім чудес Сумщини», яку підготували Курило Л.Ф, Маленко Л.Б., Яременко В.О., Кошель О.В., приурочивши 75-річчю утворення Сумської області, захопила присутніх і науковим підходом, і духовними традиціями. Учні розкрили для глядачів чарівний світ історичного минулого, поєднавши із сьогоденням велич нашого народу і безмежну любов до рідного краю.

«Ніхто не робиться майстром, не тренуючись в майстерності» (Ян Коменський). Цікаво, творчо відбулось тренінгове заняття «Шлях до успіху», що провела Ковалівніч Ю.М., практичний психолог Білківського НВК.

Заступники директорів з виховної роботи також мали можливість доторкнутись до історії села, відвідавши шкільний краєзнавчий музей.

Жмурко А.Г.
методист з позашкільної,
позакласної та виховної роботи
КЗ ТРР «Районний методичний центр»

 
Переглядів: 804 | Додав: Methodist | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
План роботи РМК

Архів записів
Пошук
Адміністратор сайту Хомюк Сергій Сергійович (sergeyhomyk@gmail.com)