Процес навчання та виховання в сучасній школі направлений на формування ключових компетентностей учнів шляхом використання інтерактивних технологій, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Саме вони сприяють опануванню вихованцями всіх рівнів пізнання, уміння критично мислити та розв'язувати проблемні ситуації.
Формування ключових компетентностей учнів засобами інноваційних технологій та методів навчання на уроках опрацювали вчителі хімії Тростянецького району під час семінару-практикуму, який відбувся 12 лютого 2014 року на базі Білківського навчально – виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад.
Директор школи, Маленко Людмила Борисівна, щиро привітала гостей і познайомила з навчальним закладом, успіхами колег та учнів. Відкритий урок у 11 класі з теми «Сахароза, її склад, будова. Хімічні властивості» провела Капелько Ілона Іванівна, учитель хімії.
У ході обговорення учителі відзначили високий рівень підготовки й проведення уроку молодим педагогом. Працюючи над науково-методичною проблемою «Формування ключових компетентностей учнів засобами інноваційних технологій та методів навчання на уроках хімії», Ілона Іванівна продемонструвала присутнім знання сучасних технологій і методів навчання учнів та вміння організувати їх на продуктивну роботу.
Учасники семінару-практикуму мали змогу побувати на позакласному заході «Її величність Хімія», на якому учні школи продемонстрували чарівне дійство – казку, у ході якої у цікавій формі повідомили про українських учених-хіміків та їх внесок у розвиток вітчизняної науки.
Педагоги району обмінялися досвідом із теми «Формуємо компетентну особистість». Мачула Н.К., учитель хімії Боромлянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ, підготувала повідомлення на тему «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках через використання ІКТ». Карпенко Л.І., учитель хімії Гребениківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, розповіла про виховання екологічної компетентності особистості шляхом розвитку експериментальних умінь і навичок. Із особистим досвідом запровадження методів здоров’язбережувальних компетентностей ознайомив присутніх учасників семінару Рябоконь О.Д., учитель хімії та біології Жигайлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, а про формування компетентної особистості на уроках природничого циклу шляхом активізації розумової і пізнавальної діяльності учнів – Шевченко О.М., учитель хімії Смородинського НВК:ЗОШ І-ІІ ступенів – ДНЗ.
Роль учителя хімії у формуванні творчих компетентностей учнів при підготовці до учнівських інтелектуальних змагань розкрила Романенко І.І., педагог Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5.
Учасники семінару – практикуму розробили рекомендації учителям хімії по формуванню ключових компетентностей:
1. Забезпечити учням умови для самореалізації та ефективної навчально-пізнавальної діяльності з урахуванням інтересів, потреб, нахилів, здібностей та життєвих настанов.
2. Спланувати свою роботу, поєднуючи дидактичні, навчальні й виховні завдання кожного уроку та їх творче спрямування на формування всебічно розвиненої особистості.
3. Формувати на уроках хімії здоров’язбережувальні компетентності учнів.
Л.В.Разбєйко,
методист з навчальних дисциплін
КЗ ТРР «Районний методичний центр»