22 березня 2013 року в залі засідань відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації відбулася нарада директорів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянеччини. Провів захід виконуючий обов’язки начальника відділу освіти, молоді та спорту Кузуб Петро Васильович. Нарада дала змогу вирішити та розглянути ряд питань. Перед директорами виступив заступник голови Тростянецької районної державної адміністрації Роженко П.П., який наголосив присутнім про необхідність реалізації заходів щодо виконання Указу Президента України №756/2012 «Про проведення у 2013 році в Україні Року дитячої творчості», виданий з метою сприяння забезпеченню освітньо-культурних потреб дітей, створення умов для їх творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку, виявлення і підтримки талановитих та обдарованих дітей, організації змістовного дозвілля, вдосконалення виховної роботи та розбудови системи позашкільної освіти. Павло Петрович звернув увагу, щоб кожен керівник навчального закладу створив належні умови для творчого розвитку дітей. Також наголосив на якісному наданні освітніх послуг, що можливе лише в умовах удосконалення матеріально-технічної бази навчальних установ. Також заступник зупинився на питанні організації якісного літнього оздоровлення, необхідності відремонтувати та облаштувати спортивні майданчики для повноцінного відпочинку та тренувань дітей.
Виконуючий обов’язки начальника відділу освіти, молоді та спорту Кузуб Петро Васильович ознайомив керівників навчальних закладів із наказом щодо проведення весняних канікул. Зупинився на роботі шести освітніх округів, що діють в районі.
Також Петро Васильович розповів про завдання, реалізація яких визначена рішенням колегія обласного управління освіти і науки (21.03.2013 року). Це, зокрема, про стан охоплення навчанням дітей, профілактику негативних проявів у дитячому та підлітковому середовищі, впровадження нових стандартів освіти у другому та п’ятому класах, створення умов для проведення державної підсумкової атестації учнів випускних класів, оздоровлення школярів тощо.
Завідувачка районного методичного кабінету Волочаєва Л.А. ознайомила директорів із вимогами щодо розробки проектних пропозицій на отримання грантів із метою залучення додаткових коштів для поліпшення матеріально-технічної бази та підвищення рівня надання освітніх послуг, надала присутнім інформацію про сайти, де можна ознайомитися з діяльністю Міжнародного фонду «Відродження» та Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні, наголосила на важливості даної роботи для кожного навчального закладу.
Методист з виховної роботи РМК Побац А.Я. зосередила увагу керівників на оздоровчій кампанії 2013 року. Доповіла, що відповідно до перспективного плану оздоровити необхідно 60% учнів, що становить 1745 осіб при середній вартості харчування 16 гривень на день і на одну дитину. Відмітила особливу відповідальність керівників загальноосвітніх навчальних закладів за підготовку і проведенням заходів щодо оздоровлення учнів.
Методист з навчальних предметів Шабельник Н.В. ознайомила присутніх з підсумками проведення ІІІ етапу Всеукраїнських предметних олімпіад.
З 25 січня по 25 лютого 2013 року 34 учні освітніх установ району взяли участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів. Ряд учнів брали участь у кількох олімпіадах, тому загальна чисельність учасників склала 46 осіб. Це 5 учасників із Тростянецької СШ № 1, 8 учасників – Тростянецької СШ № 2, по 2 учасники – Тростянецьких СШ № 3, ЗОШ № 4, Смородинського НВК, 25 учасників – Тростянецької СШ № 5, по 1 учаснику – Боромлянського та Білківського НВК.
Учасники ІІІ етапу олімпіад здобули 17 перемог: три ІІ-х та чотирнадцять ІІІ-х місць.
Із п’яти учасників Тростянецької СШ № 1 дві учениці 10 профільного суспільно-гуманітарного класу мають треті місця з історії: Рагуліна Юлія та Нужненко Любов (якість виступу – 40 %).
Із восьми учасників Тростянецької СШ № 2 призові місця посіли теж дві учениці: ІІ місце з правознавства має Коваль Марина і ІІІ місце з російської мови та літератури Бєлокопитова Марина (якість виступу – 25 %). У період з 27 лютого по 2 березня Коваль Марина була запрошена на відбірково-тренувальні збори до Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Успішно пройшовши відбірковий тур, з 26 березня по 1 квітня учениця братиме участь у ІV етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства в м. Одесі.
По два учасники мають Тростянецькі СШ № 3 та ЗОШ № 4, одного учасника – Білківський НВК. Однак призових місць учні названих навчальних закладів не посіли.
Стовідсоткова якість виступу в Боромлянському НВК (один учасник – один переможець; Кірнос Сергій, ІІІ місце з технічної праці) та Смородинському НВК (один учень, Рижков Олексій, брав участь у двох олімпіадах і посів ІІІ-і місця з математики та фізики).
Найбільш чисельною була команда Тростянецької СШ № 5 – 17 учнів, які здобули 10 перемог: другі місця – Холодов Владислав з інформатики, Григор’єв Володимир з хімії; треті місця – Курило Олена та Біловол Дар’я з біології, Симон Ірина з англійської мови, Лук’яніхіна Катерина з інформаційних технологій, Холодов Владислав та Запорожець Ганна з фізичної культури, Андрущенко Юлія та Жмурко Ганна з хімії. Якість виступу склала 40 %.
Таким чином, по 2 призові місця мають 2 учасники: Рижков Олексій, Смородинський НВК (з математики, фізики), Холодов Владислав, Тростянецька СШ № 5 (з інформатики, фізичної культури).
Стовідсоткову якість виступу на ІІІ етапі олімпіад забезпечили учнівські команд Тростянецької СШ № 5 з хімії: три учасники – три переможці (вчитель Романенко Ірина Іванівна) та фізичної культури: два учасники – два переможці (вчитель Подоляк Сергій Васильович).
Найвищі результати ІІІ етапу олімпіад у Коваль Марини, учениці 9 класу Тростянецької СШ № 2, – 55,5 балів з правознавства, Григор’єва Володимира, учня 10 класу Тростянецької СШ № 5, – 77,5 балів з хімії, Холодова Владислава, учня 11 класу Тростянецької СШ № 5 – 505 балів з інформатики.
Серед учасників ІІІ етапу олімпіад найнижчі результати з географії в учня Тростянецької СШ № 3 Шила Едуарда (вчитель Харченко Антоніна Іванівна) – 20 балів, 14 місце; з української мови та літератури в учениці Тростянецької СШ № 2 Сокол Ольги (вчитель Вадюнка Вікторія Миколаївна) – 18 балів, 14 місце; з російської мови та літератури в учениці Тростянецької СШ № 3 Хоменко Владислави (вчитель Мірошниченко Ніна Іванівна) – 32,5 балів, 13 місце.
У порівнянні з 2011-2012 н. р. покращилася результативність виступу команд з біології (з 4 на 3 місце), технічної праці (з 6 на 3 місце), обслуговуючої праці (з 6 на 5 місце), англійської мови (з 6 на 5 місце), історії (з 8 на 5 місце); погіршилася – з екології (з 2 на 6 місце), економіки (з 3 на 9 місце), астрономії (з 4 на 6 місце), географії (з 6 на 9 місце), української мови та літератури (з 6 на 9 місце), російської мови та літератури (з 5 на 7 місце). Стабільні результати протягом ряду років мають учасники олімпіад з хімії (3 місце), математики (6 місце), фізики (6 місце), інформатики (3 місце), інформаційних технологій (6 місце), правознавства (6 місце).
Учні освітніх установ району не брали участі в олімпіадах із французької мови (не викладається в школах), німецької мови (вивчається лише в чотирьох сільських школах І-ІІ ступенів, рівень навчальних досягнень учнів не дозволяє їм брати участь у ІІ, ІІІ етапах олімпіади), педагогіки і психології (відсутні профільні класи, курси за вибором із цього напрямку).
11 учителів Тростянецьких спеціалізованих шкіл І-ІІІ ступенів № 1, № 2, № 5, Боромлянського та Смородинського навчально-виховних комплексів підготували переможців ІІІ етапу олімпіад: учитель історії СШ № 1 Шаповал Марина Валеріївна (двох переможців); учителі СШ № 2 правознавства Герасимовська Ніна Володимирівна та світової літератури Бєлокопитова Валентина Сергіївна (по одному переможцю); учителі СШ № 5 хімії Романенко Ірина Іванівна (трьох переможців), фізичної культури Подоляк Сергій Васильович (двох переможців), інформатики Слєдзєвський Юрій Богданович (двох переможців), біології Тертична Галина Олександрівна (двох переможців), англійської мови Кошеленко Ольга Петрівна (одного переможця); учитель трудового навчання Боромлянського НВК Воловик Сергій Іванович (одного переможця); учителі Смородинського НВК математики Давидова Світлана Олександрівна (одного переможця) та фізики Ісаєв Максим Валерійович (одного переможця).
За рейтинговими показниками участі в ІІІ етапі олімпіад, наданими управлінням освіти і науки, Тростянецький район у 2013 році має 4 місце (у 2012 році було 3 місце).
Методист з охорони дитинства Назаренко Н.В. ознайомила присутніх з результатами перевірки навчальних закладів щодо впровадження інклюзивної освіти (наказ управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації №161–ОД від 05.03. 2013 року «Про результати перевірки стану впровадження інклюзивного навчання в базових загальноосвітніх навчальних закладах»). У період з 11.02 2013 по 15.03.2013 року робочою групою управління освіти і науки Сумської облдержадміністрації здійснено перевірку стану впровадження інклюзивного навчання в базових загальноосвітніх навчальних закладах ряду районів Сумської області, серед яких Тростянецький район. (Витяг з додатку до наказу управління освіти і науки від 05.03.2013 року №161-ОД: у Тростянецькому районі базовим загальноосвітнім навчальним закладом із впровадження інклюзивної освіти визначена Тростянецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №3, згідно з наказом відділу освіти райдержадміністрації від 19.09.2012 р. № 605 «Про визначення базової загальноосвітньої школи для запровадження інклюзивної освіти на 2012-2013 навчальний рік».
Навчальний заклад має нормативно-правову базу щодо впровадження інклюзивної освіти, уведено посади практичного психолога, соціального педагога, медичної сестри, облаштований кабінет практичного психолога. Забезпечено проходження курсової перепідготовки вчителів, які здійснюють навчання з дітьми з особливими освітніми потребами.
Питання організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами розглядаються на засіданнях педагогічних рад, нарадах при директорові (протокол від 05.09.2012 р. № 1, 31.10.2012 р. № 4, 10.12.2012 р. № 5)
У навчальному закладі навчання дітей з особливими освітніми потребами здійснюється за індивідуальною формою на підставі заяви батьків та висновків лікарсько-консультативної комісії.
Оформлені особові справи дітей з особливими освітніми потребами, до яких входять заяви батьків, навчальні плани, розклади уроків, погоджені з батьками, плани проведення виховних заходів, у яких беруть участь діти та складені портфоліо учнів.
Разом з тим в організації роботи щодо виконання порядку впровадження інклюзивного навчання в базових загальноосвітніх навчальних закладах залишається ряд невирішених питань).
Серед невирішених питань відмічені: відсутність у районі психолого-медико-педагогічної консультації на постійній основі, відсутність пандусів до самих навчальних закладів, не обладнання закладів освіти спеціалізованими туалетними кімнатами для дітей з інвалідністю та інші.
Підвів підсумки наради Кузуб П.В., виконуючий обов’язки начальника відділу освіти, молоді та спорту.