Сучасні дослідники проблеми розвитку освіти наголошують на тому, що головним елементом навчання є діяльність. Діяльнісний підхід сприяє розвитку в учнів мислення, інтелектуальних і творчих здібностей, забезпечує їх власну пізнавальну діяльність. 24 вересня 2014 року на базі Білківського НВК: ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ відбувся районний семінар-практикум учителів біології з науково-методичної проблеми «Діяльнісний підхід як фактор формування життєвих компетентностей особистості». Гостинно зустріли учасників районного семінару директор закладу Маленко Людмила Борисівна та її заступник з навчально-виховної роботи Савченко Алла Вікторівна. Вони ознайомили присутніх із історією свого закладу, пріоритетними напрямками діяльності педагогічного колективу. Учасники семінару побували на відкритому уроці «Будова і розвиток кісток. З’єднання кісток» у 9 класі, який провела вчитель біології Курило Людмила Федорівна. На уроці вчитель ефективно організувала діяльність, спрямовану як на реалізацію природного прагнення дитини до спілкування, взаємодопомоги, так і на якісне забезпечення засвоєння, закріплення та поглиблення знань школярів із предмету. Під безпосереднім керівництвом учителя школярі самостійно ознайомилися з новим матеріалом та поділилися здобутими знаннями з однокласниками. При цьому були використані елементи інформаційно-комунікативних технологій та інтерактивного навчання. Учителі біології району переконалися в тому, що використання даних технологій ефективно сприяє формуванню в учнів умінь і навичок, створює атмосферу співробітництва, порозуміння і доброзичливості між учасниками навчально-виховного процесу, формує їх життєві компетентності. Практична частина семінару продовжилася переглядом позакласного заходу для учнів 6-8 класів «Подорож у країну лікарських рослин», під час якого школярі мандрували стежками «Країни рослин» під керівництвом учителя біології Ковалівніч Юлії Миколаївни. У цікавій формі діти, учасники гри, ознайомили присутніх із різноманітністю лікарських рослин та їх значенням у житті людини. Ця рольова гра розширила загальноосвітній кругозір учнів, сприяла формуванню в них інформаційної та комунікаційної компетентностей. Під час проведення теоретичної частини семінару його учасники опрацювали методичні матеріали щодо впровадження діяльнісного підходу. Підбиваючи підсумки даного заходу, його учасники напрацювали методичні рекомендації, які в подальшому будуть використовувати для реалізації даної методичної проблеми.
Разбєйко Людмила Василівна, методист з навчальних дисциплін КЗ ТРР«Районний методичний центр»
Матеріали семінару учителів біології 24.09.2014
|