Понеділок, 16.09.2019, 23:56
Відділ освіти Тростянецької РДА Сумської області
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Календар
«  Березень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Заклади

Тростянецька СШ №1

Тростянецька СШ №2

Тростянецька СШ №3

Тростянецька ЗОШ №4

Тростянецька СШ №5

Білківський НВК

Боромлянський НВК

Буймерська ЗОШ

Гребениківська ЗОШ

Жигайлівська ЗОШ

Кам'янський НВК

Новгородська ЗОШ

Дернівський НВК

Смородинський НВК

Станівська ЗОШ

Полянський НВК

Люджанський НВК

Боромлянський ДНЗ "Пролісок"

Микитівський ДНЗ "Червона шапочка"

Станівський ДНЗ "Зірочка"

Буймерський ДНЗ "Ромашка"

Жигайлівський ДНЗ "Берізка"

Гребениківський ДНЗ "Сонечко"

КПНЗ ТРР "Палац дітай та юнацтва"

Головна » 2014 » Березень » 17 » ІКТ-КОМПЕТЕНТНІСТЬ – ОСОБЛИВА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА!
15:46
ІКТ-КОМПЕТЕНТНІСТЬ – ОСОБЛИВА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА!

ІКТ-компетентність – властивість педагога, який компетентно, тобто цілеспрямовано і самостійно, із знанням вимог до професійної діяльності в умовах інформатизації освітнього простору і своїх можливостей та обмежень здатен застосовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі навчання, виховання, методичної і дослідницької діяльності та власної неперервної професійної педагогічної діяльності, і на основі аналізу педагогічних ситуацій може бачити і формулювати педагогічні завдання та знаходити оптимальні способи їх розв’язання із максимальним використанням можливостей інформаційно-комунікаційних технологій.

Педагоги нового покоління повинні вміти кваліфіковано обирати та застосовувати саме ті технології, які повною мірою сприятимуть досягненню мети, а саме гармонійному розвитку учнів із урахуванням їхніх індивідуальних особливостей. Виділення ІКТ-компетентності як окремої складової професійної компетентності педагога обумовлено активним використання інформаційно-комунікаційних технологій у всіх сферах людської діяльності, в тому числі і в освіті. ІКТ-компетентність дає можливість особистості бути сучасною, активно діяти в інформаційному середовищі, використовувати найновітніші досягнення техніки в своїй професійній діяльності.

Проблема формування професійної ІКТ-компетентності сучасного вчителя у сфері інформаційно-комунікаційних технологій є актуальною і разом з тим потребує розв’язання низки питань. З цією метою 12 березня 2014 року і відбувся плановий районний семінар-практикум для заступників директорів з навчально-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Тростянеччини. Базовим закладом для проведення методичного заходу стала Буймерська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Тростянецької районної ради.

«Інформаційно-комунікаційні технології в освіті: підвищуємо професійну майстерність – підвищуємо ефективність навчання!» – під таким гаслом відбулося навчання заступників директорів з навчально-виховної роботи.

У ході теоретичної частини семінару педагоги розглянули сутність поняття «ІКТ-компетентність», його складові та показники, ознайомились із досвідом колег Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені В.Короленка Рівненської міської ради щодо проведення моніторингового дослідження рівня ІКТ-компетентності, мета якого полягає у визначенні індивідуальної траєкторії саморозвитку, самоосвіти та навчання педпрацівників основам інформаційно-комунікаційних технологій в умовах формування інформаційно-освітнього простору школи та у визначенні напрямків методичної роботи в умовах інформатизації освіти.

До уваги учасників семінару був запропонований тематичний спецвипуск педагогічного видання комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр» – збірник науково-методичних статей під назвою «ІКТ-компетентність педагога» (випуск 25 серії «Бібліотека педагога»), який сприятиме змістовній самоосвіті педагогів із питань впровадження інформаційно-комунікаційних технологій і в управлінську діяльність, і в навчально-виховний процес. Зокрема, до збірника ввійшли статті, зміст яких розкриває сутність поняття та структуру ІКТ-компетентності педагога, накреслює вимоги щодо вмінь педагогічних працівників використовувати інформаційно-комунікаційні технології, пропонує схему аналізу уроку з використанням ІКТ, рекомендує підходи до проектування мультимедійних уроків і використання інтерактивного та мультимедійного обладнання, аналізує можливості Інтернету в організації навчально-виховного процесу та підвищенні ІКТ-компетентності педагогів. Даний збірник містить також матеріали, які допоможуть керівникам загальноосвітніх навчальних закладів та їх заступникам з навчально-виховної роботи в організації на базі навчальних установ моніторингу ІКТ-компетентності педагогічних працівників.

Досвід роботи з питань упровадження ІКТ в управлінській діяльності презентувала для своїх колег заступник директора з навчально-виховної роботи Буймерської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Троцька Алла Вікторівна, продемонструвавши фрагмент нетрадиційної педагогічної ради, яку відрізняли використання інформаційно-комунікаційних технологій та інтерактивних вправ, зміст яких був орієнтований на знання та досвід впровадження ІКТ у навчально-виховний процес.

У рамках семінару-практикуму були відвідані відкриті уроки з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, а саме:

  • урок фізики у 9 класі з теми «Електровимірювальні прилади. Електричні двигуни. Гучномовець» (учитель фізики – Пивоваров Сергій Сергійович, технічна підтримка – Ханюкова Віта Миколаївна, учитель інформатики);
  • урок природознавства у 2 класі з теми «Як змінюється життя рослин влітку. Лікарські рослини лісів. Міні-проект «Лісова аптека» (учитель початкових класів – Максак Валентина Василівна).

Під час відвідування відкритих уроків учасники семінару апробували запропоновану технологічну схему аналізу уроку з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, яка орієнтована на визначення рівня ІКТ-компетентності педагога.

Як підвищити ефективність навчально-виховного процесу засобами ІКТ? На це питання учасники семінару знаходили відповіді у ході спілкування з педагогами, які провели відкриті уроки, директором навчального закладу Галицькою Іриною Іванівною та її заступником з навчально-виховної роботи Троцькою Аллою Вікторівною.

Те, що інформаційно-комунікаційні технології ефективно можна використовувати і у позакласній роботі зі школярами, продемонструвало загальношкільне спортивне свято-фестиваль «Ми – за здоровий спосіб життя!», яке підготували разом із учнями 2-11 класів Бут Алла Миколаївна, учитель фізичної культури, та Мірошниченко Наталія Петрівна, педагог-організатор навчального закладу. Спортивне свято стало феєричним завершенням практичного показу педагогічними працівниками Буймерської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів умінь впроваджувати сучасні освітні технології, зокрема й інформаційно-комунікаційні.

Підбиваючи підсумки районного семінару-практикуму, його учасниками були прийняті методичні рекомендації, що спрямують діяльність заступників директорів з навчально-виховної роботи на реалізацію системи заходів із формування ІКТ-компетентності педагогічних працівників, першочерговими з яких є:

  • проведення навчання керівників шкільних методичних підрозділів із питань посилення змісту методичної роботи в напрямку формування та розвитку ІКТ-компетентності педагогів, їх активного залучення до колективної діяльності щодо реалізації єдиної науково-методичної проблеми району (закладу) «Реалізація творчого й інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу на основі формування їх інформаційної культури та впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій»;
  • проведення у навчальних закладах моніторингу ІКТ-компетентності педагогів;
  • опрацювання в колективах рекомендацій щодо створення мультимедійного уроку та його проведення, вимог до педагогічного дизайну мультимедійного уроку (у зв’язку з посиленою активністю освітян щодо розробки авторських педагогічних ресурсів у програмі Microsoft PowerPoint);
  • організація внутрішньошкільної методичної роботи в напрямку пропаганди (поширення) найкращого (передового, перспективного) педагогічного досвіду щодо впровадження ІКТ у навчально-виховний процес;
  • проведення на базі навчальних закладів курсів (консультацій) із основ інформаційно-комунікаційних технологій із залученням до тренерської (консультаційної) роботи на волонтерських засадах учителів із високим рівнем ІКТ-компетентності чи інших компетентних осіб (із числа випускників навчального закладу, учнів, батьків);
  • здійснення якісного науково-методичного супроводу педагогічних працівників – учасників районної виставки-презентації «Портфоліо досягнень сучасного педагога», стимулювання їх діяльності із розробки якісних авторських освітніх ресурсів.

Від’їжджаючи, учасники семінару висловили адміністрації Буймерської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів – директору Галицькій Ірині Іванівні та заступнику директора з навчально-виховної роботи Троцькій Аллі Вікторівні, педагогічному та учнівському колективам навчального закладу щиру подяку за змістовну та цікаву зустріч.

Лариса Анатоліївна Волочаєва, директор
комунального закладу Тростянецької районної ради
«Районний методичний центр», керівник районного
семінару-практикуму заступників директорів з навчально-
виховної роботи

Матеріали Буймерської ЗОШ.rar 

Переглядів: 1413 | Додав: Methodist | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
План роботи РМК

Архів записів
Пошук
Адміністратор сайту Хомюк Сергій Сергійович (sergeyhomyk@gmail.com)