15 листопада 2013 року о 9 годині відбулася колегія відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації.
У роботі колегії взяв участь Перший заступник голови Тростянецької районної державної адміністрації П.П.Роженко., директори загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів.
Присутні:
1.Лампак Л. І. - начальник відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації; голова колегії;
2.Кузуб П.В. – головний спеціаліствідділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації, член колегії;
3.ВолочаєваЛ.А. – директор комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр», член колегії;
4.СоломахінаВ.О. – голова профспілки працівників освіти Тростянецького району, член колегії;
5.СвірідоваО.Д. – директор Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5, член колегії;
6.Деревянченко А.С. – директор комунального закладуТростянецької районної ради «Палац дітей та юнацтва», член колегії;
7.БезсмертнаА.Г. - юрисконсульт відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації член колегії,;
8.ГончаренкоС.М. – методист з психологічної служби комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр», секретар колегії.
На колегії були розглянуті такі питання:
1.Управління розвитком освітніх округів в контексті підвищення якості освіти в Тростянецькому районі.
2.Організація роботи ПМПК відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації
3.Про хід виконання районної комплексної програми «Освіта Тростянеччини у 2012-2015 роках ( у порядку контролю).
Кузуб П.В., головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації, у своєму виступі зазначив, що перехід до профільного навчання, створення профільних класів з поглибленим вивченням предметів зумовлені глобалізацією суспільно-політичного та економічного життя, прагненням переходу України до постіндустріального суспільства та євроінтеграційними процесами. Серед форм профільного навчання, які найбільш повно реалізують його мету й завдання, - освітні округи.
Освітній округ – один з можливих варіантів створити необхідні й достатні умови для отримання усіма дітьми якісної освіти. Функціонування освітніх округів сприяє підвищенню якості, доступності та конкурентоспроможності освіти, стабілізації процесу децентралізації управління в освіті регіону; зростанню ролі соціальних державних програм. При визначенні опорних шкіл у Тростянецькому районі була врахована динаміка демографічних показників району, перспективність населених пунктів, проектна потужність приміщень навчальних закладів. Вирішальним стало врахування якісного складу педагогічних колективів. Для освітніх округів були підібрані базові школи, а саме: Тростянецькі спеціалізовані школи І-ІІІ ступенів №1, СШ №3, СШ №5, навчально-виховні комплекси:загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад: Білківський, Боромлянський, Полянський.
Разом з тим керівники навчальних закладів зазначають, що в організації діяльності освітніх округів існують проблеми: недостатня кількість автобусів, низька якість шляхосполучення, недостатня кількість виділених коштів на паливні матеріали.
Ці питання постійно знаходяться у полі зору відділу освіти, піднімаються на рівні районної державної адміністрації, районної ради, обласного управління освіти.
Однак, в очікуванні покращення матеріально-фінансових умов ми повинні вирішити організаційно-педагогічні питання функціювання освітніх округів. Так, предметом прискіпливої уваги відділу освіти, районного методичного центру стало створення єдиного навчального плану освітнього округу.
З часом постане питання оцінювання діяльності освітнього округу.Для цього районному методичному центрові необхідно розробити критерії та діагностичний інструментарій для оцінки ефективності управління освітнім округом та якості навчально-виховного процесу в освітньому окрузі.
За кожним освітнім округом з метою підвищення ефективності його діяльності буде закріплений куратор округу – відповідальний працівник відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації, районного методичного центру.
Організацію роботи психолого-медико-педагогічної консультації комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр» охарактеризувала Касьяненко С.М., завідувач ПМПК. Для педагогічних працівників, які працюють з дітьми, що мають особливості психофізичного розвитку, започатковано постійно діючий семінар з теми: «Психолого-педагогічний супровід соціальної реабілітації та інтеграції в суспільство дітей і підлітків з проблемами розвитку».Проводиться консультативно-роз’яснювальна робота серед учителів, батьків щодо необхідності забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття якісної освіти. Районною психолого-медико-педагогічною консультацією надається психолого-педагогічна допомога батькам дітей,які потребують корекції психофізичного розвитку.Так, з початку навчального року консультанти ПМПК надали 16 консультацій батькам, 9 – учителям, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами,було проведене одне засідання, де обстежено троє дітей з вадами психофізичного розвитку, яких було направлено до обласної ПМПК, одна дитина вже переведена на індивідуальну форму навчання, одна – направлена на навчання до Груньської спеціальної школи, одну дитину вилучено із сім’ї.
Консультантами ПМПК ведеться збір оперативної інформації про наявність дітей з вадами психофізичного розвитку.
Про хід виконання районної комплексної програми «Освіта Тростянеччини у 2012-2015 роках» проінформував Кузуб П.В., головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької районної державної адміністрації.
Відповідно до кожного питання були прийняті рішення, а саме:
По першому питанню:
1.Створити єдиний освітній простір в межах освітнього округу.
2.Забезпечити учням можливості вибору індивідуального освітнього напряму.
3. Створити належні умови для забезпечення навчально-виховного процесу.
По другому питанню:
1. Взяти до уваги інформацію про роботу ПМПК.
По третьому питанню:
1.Хід виконання комплексної програми «Освіта Тростянеччини у 2012-2015 роках» вважати задовільним.
К