Людина є свій власний проект
Ж.-П.Сартр
Згідно з новою редакцією Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти мета навчання природознавства полягає у формуванні життєвих компетентностей учнів. Програмою передбачено залучення школярів до проектної діяльності, щоб учні вміли критично мислити, міркувати, приймати самостійні аргументовані рішення, працювати в команді, виконуючи різні соціальні ролі.
Упровадженню проектних технологій в організацію навчально-виховного процесу з природознавства в 5 класі був присвячений районний семінар-практикум, який відбувся 21 травня 2014 року на базі комунального закладу Тростянецької районної ради "Районний методичний центр". О.В.Міщенко, керівник районного методичного об'єднання, ознайомила присутніх із використанням прийомів проектної та дослідницької роботи учнів на уроках природознавства.
Під час засідання "круглого столу" "Я роблю це так" учителі Тростянецького району презентували власний досвід:
- із впровадження проектної технології під час навчального процесу в 5 класі;
- із формування вмінь і навичок вихованців застосовувати теоретичні знання на практиці, здійснювати пошукову та дослідницьку діяльність.
Педагоги, об’єднавшись у групи, розробили такі міні-проекти:
- "Визначні вчені-натуралісти".
- "Опале листя: користь чи шкода?"
- "Світ Галактик".
- "Професії дощового черв’яка".
- "Тварини минулого".
- "Будь природі другом".
Отже, на наступний рік учителі у повному обсязі будуть забезпечені методичними матеріалами для роботи зі створення міні-проектів із курсу природознавства в 5 класі.
Учасники семінару розробили рекомендації щодо посилення ролі практичної діяльності на уроці, активного впровадження проектних технологій в організацію навчально-виховного процесу з природознавства.
Л.В.Разбєйко, методист з навчальних дисциплін
комунального закладу Тростянецької районної ради
«Районний методичний центр»