«Школа вчителем стоїть», – ці слова Івана Франка не втратили актуальності й сьогодні, хоча сучасний світ прискорено видозмінюється під потужним впливом інформаційних та комунікаційних технологій. Змінюється відповідно і школа, що намагається встигати за швидкоплинними перетвореннями: політичними, економічними, соціальними. Неабиякої важливості в цих умовах набуває робота з тими, хто після закінчення вищого навчального закладу вперше переступає шкільний поріг, оскільки прогрес освіти нового століття можливий лише через розвиток активності всіх учасників навчально-виховного процесу.
З метою допомоги молодим учителям у їх професійному становленні, розв’язанні конкретних проблем методики викладання англійської мови, подолання труднощів, підтримки творчої наснаги, бажання плідно працювати, вироблення власного педагогічного стилю роботи й була створена районна школа молодого вчителя. Очолила її вчитель вищої кваліфікаційної категорії Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 5 Ліна Євгенівна Сенченко. Слухачами школи стали Над’ярна Я.О. (Тростянецька СШ № 1), Борисенко Г.О. (Тростянецька СШ № 2), Артамонова О.В. та Бугай Н.А. (Тростянецька СШ № 3), Коломієць Л.С. та Моїсеєнко А.О. (Тростянецька СШ № 5), Крючко С.В. (Буймерська ЗОШ), Глушко І.В. (Жигайлівська ЗОШ), Лобода Т.О. (Новгородська ЗОШ), Глоба В.В. (Полянський НВК).
27 вересня 2013 року відбулося перше заняття школи молодого вчителя з теми «Реалізація принципу комунікативної спрямованості навчання у викладанні англійської мови». Після знайомства з молодими фахівцями було проведено анкетування, що дало змогу вивчити їх запити в наданні методичної допомоги. У роботі школи взяли участь працівники районного методичного кабінету: про особливості педагогічної професії, її стресогенність та вміння вчителя долати професійні стреси розповіла методист з навчальних предметів Шабельник Н.В., на психологічних аспектах вивчення іноземних мов зробила акцент методист з психологічної служби Гончаренко С.М.
Слухачі школи молодого вчителя опрацювали нормативні документи, інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення іноземних мов у 2013/2014 навчальному році. Вчителі отримали рекомендації щодо календарно-тематичного планування уроків англійської мови, проведення контролю чотирьох видів мовленнєвої діяльності, тематичного та семестрового оцінювання навчальних досягнень учнів.
У більшості молодих колег зазвичай виникають проблеми з веденням шкільної документації. Тому в практичній частині заняття вчителі вправлялися в записах тем уроків, домашніх завдань, виставленні балів у класних журналах.
Заняття школи молодого вчителя відбуватимуться раз на місяць, і на наступному розглядатимуться сучасні вимоги до уроку як основної організаційної форми навчання.