«Єдиний шлях, який веде до знань, - це діяльність»
Бернард Шоу
Навчання географії – складний і багатогранний процес, у якому учні не лише здобувають знання, а й оволодівають певними вміннями. У них формуються погляди на навколишній світ, відповідне ставлення до нього, розвиваються здібності й інтереси, активна життєва позиція. Тому завдання учителів: знайти такі інноваційні технології, які б пробудили в душі дитини бажання більше дізнатися та самостійно здобувати знання. Серед них – інтерактивне навчання, головною рисою якого є використання власного досвіду учнями під час розв’язання проблемних завдань. Їм надається максимальна свобода для розширення та удосконалення своєї діяльності.
Організації діяльності вчителя щодо формування комунікативної компетентності особистості засобами інтерактивної технології навчання присвячений районний семінар-практикум учителів географії, який відбувся 28 лютого 2014 року на базі Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5. Учасники семінару опрацювали теоретичний матеріал щодо формування ключових компетентностей учнів на уроках географії через діяльнісний підхід. Педагоги мали можливість побувати на відкритому уроці з теми «Індія. Культурно-історичні особливості країни» (10-А клас), який провела учитель вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель О.В.Міщенко. Олена Василівна, продемонструвавши володіння широким спектром методів та прийомів інтерактивного навчання, таких як «асоціативний кущ», «мозковий штурм», «займи позицію», «робота в групах», показала, як можна ефективно організувати роботу з формування в учнів загального уявлення про природні умови та ресурси, закономірності розміщення населення й господарства, культурно-історичні особливості країни, удосконалити практичні навички та вміння самостійного здобуття знань для активної пізнавальної діяльності школярів.
Під час семінару-практикуму відбувся обмін досвідом із теми «Формуємо компетентну особистість». Своїми вагомими професійними надбаннями з колегами поділились учителі географії Курило Л.Ф.(Білківський НВК: ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ) та Винниченко В.М. (Гребениківська ЗОШ І-ІІІ ступенів) щодо формування діяльнісного підходу у вивченні географії як фактора формування життєвих компетентностей учнів та проблемного навчання як однієї з форм активного навчання.
Учасники семінару виробили рекомендації, які сприятимуть формуванню ключових компетентностей учнів на уроках географії.
Разбєйко Л.В.,
методист з навчальних дисциплін
КЗ ТРР «Районний методичний центр»