Вимоги сьогодення до педагога на перше місце ставлять систематичну роботу з розвитку професійної компетентності, поглиблення теоретичних знань та практичних умінь.
Це питання висвітлювали видатні педагоги-гуманісти ХХ століття Софія Русова та Василь Сухомлинський. Так, наприклад, С. Русова підкреслювала, що педагог повинен мати "широку схему освіти”, "високу освіту” – загальну і фахову, яку зуміє використовувати у житті, викликаючи у дітей інтерес і цікавість. В.Сухомлинський описував ерудованого, інтелектуально розвиненого вчителя, зокрема, про досконале володіння ним знаннями зі своєї спеціальності. Учитель, на його думку, повинен знати в десять, двадцять разів більше, ніж буде викладено на уроці. Тільки за такої умови педагог зможе пробудити інтерес до пізнання, жадобу знань в учнів.
Отже, для того, щоб навчати, вчителю самому необхідно постійно навчатись. У такій освіті важливу роль відіграють різноманітні районні заходи методичної спрямованості, у тому числі участь у семінарах-практикумах.
03.03.2014 року на базі комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр» відбувся семінар-практикум вчителів української мови та літератури «Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках української мови та літератури засобами використання інтерактивних методів та форм навчання».
За час роботи семінару педагоги познайомилися з досвідом Проценко Валентини Володимирівни, учителя І категорії Кам’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів та Хоменко Людмили Олександрівни, учителя ІІ категорії Тростянецької СШ І-ІІІ ступенів №3; взяли участь у проведенні інтерактивних вправ; обговорили діяльність методичного об’єднання району (керівник Селегень Т.В.) та аналізували найбільш вживані помилки учнів при написанні підсумкових тестових завдань.
Завершуючи роботу, накреслили нові завдання та визначили рекомендації, які допоможуть кожному учителю якнайкраще подавати матеріал сучасним учням.
Гончаренко С.М., методист з навчальних
дисциплін комунального закладу Тростянецької
районної ради «Районний методичний центр»