Інклюзивна освіта – перспектива нова,
хоч різні можливості – рівні права.
Кожна дитина – це цілий світ,
освіта, повага, рівність для всіх!
Саме під таким девізом розпочато роботу з інклюзивної освіти в 2013-2014 навчальному році. Сьогодні ідею соціалізації дітей з особливими потребами на словах підтримують більшість, проте в житті постійно спостерігається складність і неоднозначність стосунків між здоровими і хворими людьми. Це виражається в неготовності багатьох людей до тісного контакту з інвалідами і до створення ситуацій, що дозволяють людям з особливими потребами реалізувати свої можливості нарівні зі всіма. Особливою проблемою яка вимагає уваги громадськості є недолік навичок спілкування у інвалідів з однолітками та оточуючими, і це не дивно, адже самостійно ці навички не так просто розвинути. Діти з особливими освітніми потребами найбільше проблем мають саме у сфері спілкування, тому що не дивлячись на професійну допомогу, що їм надається, вони продовжують відчувати себе самотніми, непотрібними і непристосованими до цього світу.
Для полегшення соціалізації вищезазначеної категорії дітей районним методичним кабінетом відділу освіти, молоді та спорту в 2013-2014 навчальному році започатковано районний постійно діючий семінар для вчителів, які здійснюють навчання дітей за індивідуальними програмамиз теми «Психолого-педагогічний супровід соціальної реабілітації та інтеграції в суспільство дітей і підлітків з особливими потребами розвитку». 18 вересня проведено перше заняття цього семінару з психолого-педагогічної теми «Створення умов для рівного доступу до якісної освіти дітям із особливими потребами в умовах загальноосвітнього закладу».
Очолила роботу семінару завідувач психолого-медико-педагогічної комісії Касьяненко Світлана Іванівна. Основним завданням заняття було довести до усвідомлення педагогами важливості та необхідності навчання дитини з особливими освітніми потребами у колективі дітей-однолітків. До уваги учасників запропоновано фільм про навчання дівчинки з інвалідністю в звичайній школі, яка висловлює всі переваги колективного навчання над індивідуальним вдома, надано рекомендації щодо роботи з батьками, дітьми та педагогами з інклюзивної освіти. Гончаренко С. М., методист районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Тростянецької райдержадміністрації, для учасників семінару продемонструвала різноманітні методики проведення тренінгових занять, які сприяють більш швидкому встановленню контакту між учителем та учнем.
Підводячи підсумки зустрічі, Касьяненко С. І. процитувала Нормана Кунка: «Коли інклюзивне навчання буде повністю опановане, ми зможемо відмовитись від ідеї, що всі діти для того, щоб приносити користь суспільству, повинні бути схожими один на одного. Замість цього ми будемо шукати і підтримувати таланти, властиві всім людям. Ми починаємо розглядати нетипові способи, щоб виховувати корисних членів суспільства, і в процесі цієї роботи ми зможемо дати всім дітям відчуття того, що вони потрібні».