Стратегічною метою розвитку освіти ХХІ ст. є виховання особистості, здатної не лише до збереження культурних цінностей і надбань, а й подальшого творення культури на засадах гуманізму, діалогічності та співтворчості. Означена тенденція знайшла відображення в основних державних документах – Державній національній програмі «Освіта (Україна ХХІ століття)», Національній доктрині розвитку освіти України, Стратегії розвитку освіти в Україні до 2021 року, Державних стандартах початкової, базової та повної загальної середньої освіти, які вказують на пріоритетність збагачення інтелектуального і духовного потенціалу людини як цілісної особистості, становлення сутнісних сил і творчого потенціалу підростаючого покоління.
Вирішення окреслених завдань потребує пошуку шляхів удосконалення педагогічного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах, організації навчально-творчої діяльності учнів, зокрема старшого шкільного віку, оскільки розкриття і подальше збагачення творчого потенціалу, власних сил та здібностей має винятково важливе значення для старшокласника.
З метою посилення впливу на забезпечення якості діяльності педагогічних колективів загальноосвітніх навчальних установ району щодо розвитку творчих здібностей школярів 25 вересня 2013 року на базі Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5 проведено районний семінар-практикум заступників директорів з навчально-виховної роботи з теми «Науково-методичне керівництво процесом виховання інтелектуально творчого учня в умовах сучасного загальноосвітнього навчального закладу».
Участь у роботі семінару взяв перший заступник голови Тростянецької районної державної адміністрації Роженко П.П., який у своєму виступі окреслив коло пріоритетних напрямків роботи з підтримки інтелектуально обдарованих учнів, організації роботи районного центру інтелектуального розвитку школярів (проектна ідея, реалізація якої передбачена у 2014 році), розвитку позашкільної освіти як складової реалізації соціальних ініціатив Президента України В.Ф.Януковича «Діти – майбутнє України».
У рамках семінару висвітлені наступні питання:
- науково-теоретичні аспекти організації навчально-творчої діяльності школярів (доповідач – Волочаєва Л.А., завідувач районного методичного кабінету);
- реалізація інноваційного підходу в організації навчально-дослідницької діяльності учнів – членів Малої академії наук України (доповідач – Деревянченко А.С., директор КПНЗ ТРР «Палац дітей та юнацтва»);
- створення освітнього середовища навчального закладу як сучасного інноваційного простору для реалізації програм профільного навчання (доповідач – Ільюхіна Т.М., заступник директора з навчально-виховної роботи Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5).
Учасники семінару відвідали відкриті уроки вчителів навчального закладу – урок математики у 9-А класі (учитель Лук’яніхіна І.М.) та інформатики у 8-А класі (учитель Слєдзєвський Ю.Б.), обговорили з педагогами особливості організаційно-педагогічної діяльності у класах із поглибленим вивченням навчальних предметів, дали високу оцінку діяльності педагогів із реалізації під час проведення відкритих уроків технології навчально-творчої діяльності особистості.
Показ сучасних кабінетів хімії та фізики, створених перед початком нового 2013-2014 навчального року, також залишив незабутні враження. Адже база навчальних кабінетів дозволяє активно використовувати інформаційно-комунікаційні технології, забезпечувати якісну організацію експериментальної роботи, формування в учнів практичних навичок, проведення сучасних видів контролю навчальних досягнень школярів тощо.
У ході підведення підсумків районного семінару-практикуму заступники отримали «домашнє завдання» – опрацювати концептуальні основи технології навчально-творчої діяльності, проаналізувати особисту педагогічну діяльність на відповідність сучасним вимогам щодо організації роботи з розвитку творчих здібностей дітей, здійснювати науково-методичний супровід роботи з інтелектуально-обдарованими учнями у період їх активної підготовки до Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін.
План РСП ЗНВР 25.09.13__СШ № 5
Навчально-творча діяльність старшокласників