«Скільки ти знаєш мов – стільки разів ти людина». Саме цим крилатим висловом можна визначити завдання вивчення другої іноземної мови з 5 класу за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. За пропозиціями навчальних закладів у переважній більшості освітніх установ як друга іноземна вивчається російська мова (13 шкіл із 17). Цілком прогнозованим було обрання другою іноземною саме російської мови, бо це відповідає географічному положенню району та й більшість навчальних закладів забезпечені відповідними спеціалістами. Однак аналіз кадрового складу освітніх установ засвідчив, що є ряд педагогів, які викладають російську мову, не маючи відповідної фахової підготовки. Тому з метою розвитку професійної компетентності вчителів російської мови 5-х класів була створена районна школа професійного зростання «Компетентнісний підхід у реалізації освітньої галузі «Мови і літератури» нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти». Протягом 2013/2014 навчального року роботою цієї школи керуватиме досвідчений учитель вищої кваліфікаційної категорії Мірошниченко Ніна Іванівна.
25 вересня 2013 року на базі Тростянецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 відбулося перше заняття районної школи професійного зростання, членами якої є Кошель Олена Василівна та Пономаренко Ольга Миколаївна з Білківського НВК, Недбай Алла Петрівна з Гребениківської ЗОШ, Куделя Наталія Олександрівна зі Смородинського НВК. Педагоги чітко визначили мету й завдання своєї діяльності, очікуваний результат.
У рамках теоретичної частини заняття Мірошниченко Н.І. вказала на основні положення нормативних документів, що визначають вивчення російської мови в закладах середньої освіти. Учасники ґрунтовно опрацювали навчальну програму та методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання російської мови.
Практичною частиною заняття було передбачено аналіз календарно-тематичного планування з урахуванням особливостей класу. Вчителі виробляли навички ведення класного журналу, оформлення записів щодо змісту уроків та домашніх завдань. Акцентувалась увага на міжпредметних зв’язках російської та української мов, світової літератури, художньої культури.
До наступного заняття вчителі отримали завдання опрацювати тему «Сучасні вимоги до уроку», підготуватися до бесіди за «круглим столом» «Як зробити урок російської мови ефективним».
Сподіваємося, що участь у роботі районної школи професійного зростання сприятиме підвищенню фахового рівня педагогів, розвитку їх ініціативи та творчості.