Здоров’я – не все, але все без здоров’я – ніщо»
Сократ
Другого вересня саме з ранкової зарядки на подвір’ї школи розпочався навчально-виховний процес у Тростянецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №4.
Реалізуючи на практиці завдання Нового державного стандарту загальної середньої освіти, в якому розкрито значення такого поняття як здоров’язбережувальна компетентність (здатність учня застосовувати в умовах конкретної ситуації сукупність здоров’язбережувальних компетенцій, дбайливо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей), увага до питання здоров’я школярів суттєво зростає.
Завдання школи – зберегти, зміцнити здоров’я учнів, сформувати в них відповідальне ставлення до власного здоров’я. Здоров’язбережувальні технології не є чимось невідомим, таємним, чудодійним. Грамотно складений розклад уроків, використання вчителями на уроках та на перервах прийомів рухової активності, нейтралізація стресів, організація гарячого харчування, зв’язок навчального матеріалу з життям, озброєння учнів валеологічними та екологічними знаннями – це повсякденна діяльність Тростянецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №4. Практика показує, що процес формування свідомого ставлення до власного здоров’я потребує обов’язкового поєднання інформаційного й мотиваційного компонентів із практичною діяльністю учнів, що сприятиме оволодінню дітьми необхідними здоров’язбережувальними вміннями і навичками.
Діяльність учителів школи щоурочно орієнтована на формування в дітей стійкої позиції, що передбачає визначення цінності здоров’я, почуття відповідальності за збереження й зміцнення власного здоров’я, поглиблення знань, умінь та навичок, пов’язаних із усіма її складовими (фізична, соціальна, психічна, духовна, емоційна).
Здоров’я дітей – одне з основних джерел щастя, радості і повноцінного життя батьків, учителів, суспільства в цілому. Для України головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження і зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді.